Ajkai rendőr harmadszor a csúcson ( TV Ajka videójával)

A regionális után, a Visegrádon szervezett VI. Országos Szakmai Közlekedésrendészeti Versenyt is megnyerte (zsinórban már harmadszor) az Ajkai Rendőrkapitányság baleseti helyszínelője, Szentpéteri István rendőr főtörzsőrmester gépkocsizó járőr kategóriában. A csapatok között pedig a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság kollektívája bizonyult a legjobbnak. Sikertörténet.

gyj_nyertes rendor 2461
Szentpéteri István rendőr főtörzsőrmester gépkocsizó járőr kategóriában a legjobbnak bizonyult az országos döntőben, a Veszprém megyei csapattal is jeleskedtek, így két kupával térhetett haza.

Június 7-9. között két helyszínen, Visegrádon és Szentendrén rendezték meg az ORFK- Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Pest Megyei Balesetmegelőzési Bizottság közreműködésével azt a szakmai versenyt, ahol a megyék versenyzői egyéniben és csapatban is megmutathatták szakmai felkészültségüket, illetve ügyességüket elméleti és gyakorlati feladatok megoldásával.

Minden megye három versenyzőt delegálhatott a megmérettetésre. A Veszprém megyei csapatban Waldmann Zsolt rendőr törzszászlós, a Veszprémi Rendőrkapitányságról karos forgalomirányítóként és Bujpál Tamás címzetes rendőr főtörzszászlós, a Balatonfüredi Rendőrkapitányságról motoros járőrként indult. Szentpéteri István pedig az Ajkai Rendőrkapitányságot képviselte a trióban gépkocsizó járőrként. A csapatot Bakler Zoltán rendőr alezredes, a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezető-helyettese kísérte a három napos próbára.

– Hetedikén délután, a regisztrációt követően az elméleti tudásunkról kellett számot adnunk, két feladatsor kitöltésével, ami szakmai kompetenciákat, illetve egy KRESZ-tesztet tartalmazott. A Közlekedési Hatóság a legtöbbször elhibázott kérdésekből állította össze a megoldandó példákat. Nehezítésként a válaszokat is átalakították, így azok egy-egy szó kivételével majdnem megegyeztek egymással – számolt be a verseny első óráiról az ajkai főszereplő, akitől megtudtuk, hogy a megmérettetésen túl kirándulásra is maradt idő, a szervezők ugyanis a Salamon-toronyba és dunai hajókázásra is meghívták a csapatokat.

Másnap a motoros és autós gyakorlati feladatoké volt a főszerep, ahol a manőverezés helyett a számtalan apróság fejbentartása nehezítette a versenyzők dolgát. Szentpéteri szerint a kis parkolóban kialakított pályán inkább az indulók memóriáját, mint ügyességét tesztelték.

– Figyelni kellett a biztonsági övre, a megkülönböztető jelzések használatára, a kellékek fel vagy éppen levételére adott feladatoknál, mivel minden hiba száz másodperces büntetőpontot vont maga után. A pálya teljesen szimmetrikusan volt kitalálva, ám az előzőleg húzott papír alapján balról vagy jobbról kellett végigcsinálni a feladatokat, így előfordult, hogy az egymást követő versenyzők a megoldandó szakasz ellentettjét látták, amitől nehéz volt elvonatkoztatni. A legnehezebbnek számomra azonban az arcképfelismerés bizonyult. A verseny előtt hat kép közül láttam egyet, amit a verseny végén ki kellett újra választanom. Ám lényegében szinte ikreket ábrázoltak a fotók minimális eltéréssel, ami nem könnyítette meg a dolgot – fogalmazta meg észrevételeit a rendőr.

A karos forgalomirányító feladatot követően, kilencedikén tartották az eredményhirdetést, ahol dr. Halmosi Zsolt rendőr vezérőrnagy, az Országos Rendőr-főkapitányság rendészeti főigazgatója gratulált a legjobbaknak. A Veszprém megyei kollektíva minden téren kiemelkedőt nyújtott, ugyanis nem csak a csapatoknak járó elismerést gyűjtötték be, de egyéniben is remekeltek. Szentpéteri István gépkocsizó járőrként első lett csakúgy, mint a karos forgalomirányítóknál Waldmann Zsolt. Bujpál Tamás pedig a hatodik helyen végzett a motoros járőrök között.

– Nagyszerű érzés volt ismét megnyerni a gépkocsizó kategóriát, a legnagyobb örömet azonban az jelenti számomra, hogy ezúttal Ajkának hozhattam haza az elismerést, ahol dolgozni kezdtem és ahol az alapokat tanították nekem – emelte ki a legfontosabbat Szentpéteri István. (Korábban a két első díjat a Pápai Rendőrkapitányság munkatársaként érdemelte ki az ambiciózus baleseti helyszínelő, ugyanis egy ideig ott dolgozott, majd visszatért a városba).

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply