Dél-Angliai kalandok

Az Ajkai Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola, Általános Iskola, Sportiskola és Kollégium Bánki Donát Intézményegységének egy csoportnyi diákja szeptember 23. és október 1. között dél-angliai utazáson vett részt, amelyről Mayer Alexandra, 11/C. osztályos tanuló mesélt lapunknak.

Alább olvasható élménybeszámolója:

“Utunk első állomása szeptember 24-én a belgiumi Gent volt. Itt megnéztük a város gyönyörű központját és kaptunk szabadprogramot is. Késő délután indultunk el a tranzitszállásunkra Dunkerque-be. Reggel onnan tovább komppal Doverbe. A két órás hajóutat követően London felé vettük az irányt, felültünk a London Eye-ra, ahonnan beláttuk az egész várost, majd hajókáztunk a Temzén, elmentünk a Golden Globe mellett és a Tower Bridge alatt is. Megnéztük Greenwich-ben a parkot és kívülről a National Maritime Museumot, fényképeket készítettünk a 0. hosszúsági körnél.

Innen indultunk a mobile home-os szállásunkra Hastingsbe. Következő nap Hastingset fedeztük fel, megnéztük gyönyörű kis utcáit, felmentünk siklóval a várba és onnan is megcsodáltuk a kilátást.

A nap második felében a buszból megtekintettük a híres wilmingtoni hosszú embert, majd a Seven Sisters sziklavonulatot kerestük fel a történelmi Belle Tout világítótoronnyal. Csodálatos és egyben félelmetes látványban volt részünk!

Következő nap délelőtt az angol riviéra legszebb városába, Brightonba kirándultunk, ahol felfedeztük a kivételes szépségű Royal Pavilion-t, majd a Brighton Pier-en, a tenger fölé benyúló bevásárlóközpontban sétáltunk, élveztük a napsütést. Innen a közeli Arundel kastélyba, Norfolk grófjának kastélyába látogattunk. Bebarangoltuk a káprázatos kastélyt és körbejártuk a parkját.

Csütörtökön több ezer évet utazunk vissza az időben, hiszen felkerestük az Amesbury síkságon álló Stonehenge misztikus kőoszlopait.  A nap második felében Portsmouth-ban, sétáltunk a városban és a kikötőben és megtekintettük a Spinnaker Tower-t és Nelson admirális eredeti hajóját, a Victory-t is.

Péntek reggel kiköltöztünk szállásunkról és felkerestük Canterbury-t, az Anglikán egyház központját. A Canterbury katedrális megismerése után egy kis szabadprogramra is jutott idő. Innen indultunk a kikötő felé. Csalagúton átkeltünk Franciaországba, majd antwerpeni szállásunkra mentünk.

Szombaton az úti célunk Amszterdam volt, ahol hajókáztunk a csatornákon és megnéztük a Van Gogh Museum-ot. Délután szabadprogram keretében fedezhettük fel a város szépségeit és este innen indultunk hazafelé.

Vasárnap délután értünk Ajkára tele új élményekkel és rengeteg fotóval.”