Projektnapon számoltak be felvidéki élményeikről a Fekete István – Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium hetedik osztályos diákjai és a kísérő pedagógusok a Határtalanul program lezárásaként az iskola aulájában, ahol a témához kapcsolódva Lipp Adrienn vadász is előadást tartott.
Az iskola immár harmadjára pályázott sikeresen a Határtalanul programban való részvételre. A korábbi években a Felvidéken és Erdélyben jártak a hetedikes osztályok, idén ősszel ismét a Felvidékre látogattak el, hogy testközelből ismerhessék meg északi szomszédunknál a főúri élet színtereit, kastélyokat és a hozzá kapcsolódó egykori és máig élő szokásokat. A pályázatban való részvétel feltétele volt, hogy a hazaérkezés után egy témanapon dolgozzák fel a diákok és kísérőik a külföldi kirándulás legemlékezetesebb pillanatait, november 8-án került sor az interaktív, egész iskolát megmozgató rendezvényre.
A komplex, sok érdekességet tartalmazó élménybeszámolót egy három tanórát felölelő előadássorozat részeként elevenítették fel a résztvevők. Prezentációkkal és képes beszámolókkal, illetve játékos feladatokkal, valamint reneszánsz ételkóstolóval készültek a délelőttre, hogy társaik és a pedagógusok is részesülhessenek a Felvidék természeti/kulturális szépségének és hagyományainak megismeréséből.
– Az első órában Lipp Adrienn lovas vadász tartott előadást a vadászatról általában és a passzió illemtanát, öltözködését, szokásait ismertetve, ugyanis a nemesi élethez hozzátartozott ez a fajta időtöltés. A második órában a programban részt vevő pedagógusok prezentációit hallgattuk meg, akik a Felvidék történelméről, földrajzáról és az ottani magyar népi kultúráról, népzenéről és néptáncról beszéltek. Végül a diákok élménybeszámolója következett – tájékoztatta lapunkat Polgár Judit, a 7/G.-sek osztályfőnöke.
Az előadásokon túl a tanulók pénzfelismerési, reneszánsz és vadászati kvízt töltöttek ki, hogy teszteljék az emlékezetüket, de lehetőségük volt saját pénzt vagy címert is tervezni. Az ételkóstolón jellegzetes főúri harapnivalók (húsok, sütemények és gyümölcsök) közül választhattak a résztvevők.
A gimnázium pedagógusai szerint a témanap jó alkalom volt a gyakorlatias ismeretszerzésre, hiszen a diákok nem tankönyvekből, hanem személyes tapasztalatok segítségével ismerkedhettek meg a Felvidék mesés világával.
Leave a Reply