Hat ország iskoláinak együttműködése az Erasmus+ programban

Tudom, honnan származom, ez a címe annak a hat országra kiterjedő 2 éves Erasmus+ programnak, amelynek részeként a résztvevő intézmények találkozójának az ajkai Fekete István – Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium adott otthont október 13-19 között.

A vendégek Olaszországból, Görögországból, Spanyolországból, Horvátországból, Lengyelországból érkeztek, de természetesen részt vettek a programban az ajkai diákok is. Geriné Váradi Judittól, a projekt magyarországi koordinátorától megtudtuk, hogy a kétéves közös munka tavasszal ér véget. Ők a tanév vége előtt még Olaszországba és Lengyelországba utaznak, ez utóbbi helyen tartják a projektzárót is.

A csoport tagjai vasárnap érkeztek, hétfőn az iskolában köszöntötte őket Horváthné Mikuláskó Mónika intézményvezető, a találkozón részt vett a pápai tankerület vezetője, Egyházi Andrea is. Azt követően a vendégek megnézték az iskolát, a diákok kreatív foglalkozáson vettek részt, a kísérő tanárokat a városházán dr. Horváth József alpolgármester fogadta, Kiderült, hogy a delegáció tagjai nem jártak korábban még Magyarországon.

Dr. Horváth József a köszöntőt követően bemutatta a várost és környékét. Elmondta, hogy a 30 ezres városban 17 ezer a munkahelyek száma, a munkanélküliségi ráta nagyon alacsony, az egy főre jutó zöld terület aránya a 10 legjobb között van az országban. Minden megtalálható itt, ami a nagyvárosokban, van kórház, uszoda, oktatási és sportlétesítmények, hamarosan átadják a jégcsarnokot is. Ajkához közel van az ország 21 borvidéke közül a legkisebb, a Somló, és 35 kilométerre a Balaton. Öt testvérvárosa van a városnak, a legmesszebbi Kínában.

A diákok közös projekteken is dolgoznak, többek között olyan prezentációt készítettek, amelyben hazájuk nevezetességeit mutatják be egy turista szemével. A munkanyelv az angol volt, így nyelvgyakorlásnak is kiválóak ezek az alkalmak. Csütörtökön két foglalkozást tartottak a nyelvtanulási motivációk témakörben. A nyelvtudás egyik legnagyobb előnyét már megtapasztalták, megértik egymást más népek fiataljaival. A gyerekek családoknál laktak, így jobban megismerték egymás szokásait, kultúráját, ételeit.

Az utolsó Ajkán töltött nap délutánján a bányászati hagyományokkal ismerkedtek. Megkóstolták a bányászok által fogyasztott ételeket, majd a Bányászati Múzeumba látogattak. Pénteken Budapest nevezetességeit, a Várat, a Lánchidat és a Hősök terét keresték fel.  A vendéglátók számos programot szerveztek a külföldi diákoknak, amelyeken hazánk kultúráját, épített és természeti örökségét ismerték meg. Kirándultak Veszprémbe, Tihanyba, Balatonfüredre, Halimbára az Üveggyárba, Ajkán városnézésen vettek részt úgy, hogy diáktársaik voltak az idegenvezetők, Kiscsőszön ismerkedtek a régi magyar mesterségekkel, néptánccal, népdalokkal. A szervezők nemcsak a projektben részt vevő ajkai diákokat, hanem az egész iskolát bevonták a rendezvénysorozatba.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply