INTERJÚ: A vízmérők fagyás elleni védelme a fogyasztók feladata ( TV Ajka videójával)

Vízügyileg Ajka az országos átlag felett van

 

Milyen állapotban van Ajka vízhálózata? Miért alapít egy szolgáltató múzeumot? Lesz-e árváltozás a vízszolgáltatásban idén? Többek közt ezekre a kérdésekre is választ kaptunk Kugler Gyulától, a Bakonykarszt Zrt. vezérigazgatójától.

– Hogy értékeli az elmúlt esztendőt a vállalat életében?

A 2016-os évet több szempontból is értékelhetjük. Ha a szolgáltatás minőségét nézzük, akkor nagy meglepetést nem okozott az előző év, stabilan tudtuk biztosítani a felhasználók által elvárt színvonalat. Ezt egy fogyasztói elégedettség-vizsgálat is alátámasztotta. Ugyanakkor a tavalyi év különleges is volt számunkra, mert működési körünkbe bevontuk kissé a kultúrát is. Létrehoztunk egy vízi közmű múzeumot, ami elég szokatlan egy vízszolgáltatótól. A múzeum létrehozása komoly kihívás volt, de megbirkóztunk vele.

Honnan jött az ötlet, hogy múzeumot hozzanak létre?

Maga a gondolat elég régi, már húsz évvel ezelőtt felmerült, hogy létrehozzuk ezt az intézményt, akkor volt ugyanis 100 éves a cégalapító veszprémi vízellátó rendszer. Akkor azonban nem volt meg a létesítményhez szükséges anyagi háttér. Most végül közösségi összefogással vált valósággá a terv.

Mit találnak a látogatók a múzeumban?

Kiállítottuk a vízi közmű szolgáltatás 120 éves múltját, a mai munkát és kicsit a jövőbe tekintve a környezetvédelmi tevékenységet is be kívánjuk mutatni. Terveink között szerepel a múzeum interaktívvá tétele, hogy vonzóvá tegyük a fiatalok számára is. A látogatókat pedig előzetes bejelentkezés alapján fogadjuk, első számú „célpontjaink” az iskolai csoportok.

Várhatóak-e fejlesztések az idei évben, illetve lesz-e lehetőség a rendszeres karbantartások elvégzésére?

Ezen a területen a prioritás a karbantartásé, hogy az üzembiztonságot garantálhassuk. Ezért elkészítettük a szükséges felújítási és pótlási tervet, ezt a tervezetet az illetékes hivatal már engedélyezte is.

Milyen állapotban van Ajka víz- és csatornahálózata?

A Bakonykarszt Zrt. büszke arra, hogy a fennállás húsz éve alatt a tulajdonosok nem vittek ki pénzt a társaságból, annak ellenére, hogy másfél évtizedig a cég nyereséges volt. Az így fennmaradó forrásokat mindig fejlesztésre fordítottuk, ennek köszönhetően az országos átlag felettiek a vízi közmű hálózat mutatói Ajkán, és az Ajka környéki településeken is.

Az idei rendkívül tartós és extrém hideg okoz-e önöknek vagy a lakosságnak külön gondokat?

Felkészültünk az ilyen rendkívüli időjárási viszonyokra is, a gépházaink, a víztároló medencéink, a víztornyaink rendelkeznek azokkal a fűtőberendezésekkel, amelyek az elfagyás elleni védelmet szolgálják. A vízmérőhelyek (vízórák) és a vízaknák fagyás elleni védelme viszont a fogyasztók feladata. Sajnos ennek a feladatnak nem mindenki tett eleget, és mintegy két hete elkezdődtek a vízmérő-elfagyások. Mi megyünk és készséggel javítjuk a hibát, azonban a költségek a fogyasztót terhelik, mivel a meghibásodás nem a cégünk hibája. Ez a veszély különösen azokban az ingatlanokban áll fenn, ahol alacsony vagy ritka a vízfogyasztás. De a vízaknáknak, azok fedelének szigetelése még most sincs elkésve.

Várható-e bármiféle díjváltozás az ivóvíz-szennyvíz tekintetében?

A jelenlegi jogszabályok szerint miniszteri rendelettel lehet csak a díjakon változtatni. Nekem nincs tudomásom róla, hogy az idei évben bármiféle árváltozás történne.

Horváth Tibor

 

 

 

Egy gondosan szigetelt aknafedél Fotó: Futó

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply