Szeresd a magyart elnevezéssel ötödik alkalommal szervezett vetélkedőt a kislődi általános iskola a Sobri Jóska kalandparkban. Az idén 12 csapat mérte össze tudását 12 állomáson.
A Borsos iskola csapata a negyedik, az ajkarendekiek a hatodik helyen végeztek. A szervezők a megye minden intézményfenntartó társulásához elküldték a felhívást. Az iskolai fordulóban 44 csapat vett részt, ahonnan a legjobb 12 jutott tovább. A négy fős, két hetedik és két nyolcadik osztályos diákból álló csapatok földrajzból, történelemből, irodalomból, énekből, rajzból és honismeretből készültek. A szervező iskola igazgatójától, Fódiné Bergmann Ágnes főszervezőtől megtudtuk, céljuk az volt, hogy az érdeklődő diákok ismerjék meg a nemzeti értékeinket, történelmünket, népdalkincsünket, legyenek büszkék magyarságukra, tartsák fontosnak értékeink őrzését.
A megyei fordulóba jutottaknak valamely hungarikumot kellett csapatnévnek választaniuk, és logót készíteniük.
Ajkáról két csapat jutott be, a Borsos iskolás Pálinkás Túró Rudi és az ajkarendeki Sólymok.
A Borsos iskolát Kollár Eszter, Simon Zsanett, Kiss Csenge és Fadgyas Eszter képviselte. Ők Balogh Béla tanár vezetésével készültek. Csengétől megtudtuk, sok új dolgot tudtak meg az ország kultúrájáról, hagyományairól. A feladatok némelyikét nehéznek találták, de sok mindent tudtak, úgy érzik, jól felkészültek. A névválasztásról elmondták, hogy a pálinka és a túró rudi egyaránt hungarikum, és úgy döntöttek, ötvözik a kettőt.
Az ajkarendekiek azért lettek sólymok, mert az állat több mondában szerepel. A hetedikes Tavaszi Krisztinát és Tábori Mátét valamint a nyolcadikos Penk Andrást és Aranyos Annát Hegedűsné Szabó Mária készítette fel. Penk András elmondta, tavaly már részt vett a vetélkedőn. Jól érezte magát, így örül, hogy az idén is bejutottak. A csapat tagjai több hétig készültek tanárnőjük segítségével, és otthon is sokat olvastak a témakörben. Sok új ismeretet szereztek, verseny közben pedig jól érezték magukat a parkban.
Fotó Györkös
Penk András (bal szélen) már másodszor versenyzett
Leave a Reply