Az oktatás közügy. Mindenkit érint valamilyen szinten, hiszen tanulóként, szülőként, pedagógusként, esetleg szakemberként mindenképpen részt vesz a társadalom minden tagja a rendszerben. Nem szabad elmenni a március 15-ei és az azt megelőző diáktüntetések, valamint az intézményekből érkező visszhangok mellett, amelyek egytől egyig arra próbálják felhívni a figyelmet, hogy valami nincs rendben. Ajka Város Önkormányzata is tisztán akar látni a kérdésben, ezért közmeghallgatásra invitálta a Pápai Tankerületi Központ igazgatóját, Egyházi Andreát, hogy tájékoztassa a város vezetését, valamint a lakosságot a KLIK fenntartásában működő ajkai köznevelési intézmények jelenlegi helyzetéről, illetve az állami fenntartásról.
Alább olvashatók azok a kérdések, amelyekre a városvezetés választ vár a március 21-ei közmeghallgatáson. Nektek mi a véleményetek az oktatás jelenlegi helyzetéről? Osszátok meg velünk!
Pápai Tankerületi Központ
Egyházi Andrea
tankerületi igazgató részére
Tisztelt Igazgató Asszony!
Tájékoztatom, hogy Ajka Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2018. február 14-én megtartott ülésén a 21/2018.(II.14.) Kt. határozatával megállapította a 2018. évre szóló munkatervét, melyben a március hónap ütemtervében szerepel a Tájékoztató a KLIK fenntartásában működő ajkai intézmények jelenlegi helyzetéről, állami fenntartásáról tárgyú napirendi javaslat, melyet a képviselő-testület döntésének értelmében közmeghallgatás keretében tárgyalunk meg.
Tisztelt Igazgató Asszony!
Ezúton tisztelettel meghívom a fent említett napirendi pont tárgyalására, és egyben felkérem Önt, hogy Ajka város lakosságát és a Képviselő-testületet közmeghallgatás keretében, mint a téma előadója tájékoztassa. Továbbá kérem, hogy a tájékoztató írásbeli anyagát legkésőbb 2018. március 16-ig részemre eljuttatni szíveskedjék.
A témát érintően előzetesen összegyűjtöttük azokat a kérdéseket, melyek megválaszolását kérem a Tisztelt Igazgató Asszonytól. A kérdéseinket levelem mellékleteként csatoljuk.
A képviselő-testület ülésének időpontja: 2018. március 21. délután 14.00 óra
Helyszíne: Ajka, Szabadság tér 12. Városháza, VI. emelet tanácsterem.
Megjelenésére feltétlenül számítok!
Együttműködését köszönöm!
A j k a, 2018. március 6.
Tisztelettel: Schwartz Béla
polgármester
***
Kérdések a Pápai Tankerületi Központ fenntartásában működő ajkai intézmények jelenlegi helyzetéről, állami fenntartásáról tárgyú tájékoztatóhoz
-
- Működik-e a tankerületi tanács? Ha igen, milyen összetételben, és milyen feladatokkal és hatáskörrel?
- Véleménye szerint az egyházi és állami iskolák közötti finanszírozási különbségeket hogyan lehetne felszámolni?
- A köznevelési intézmények állami fenntartásának, működtetésének egyik szempontja az volt, hogy az intézmények közötti szakmai színvonalbeli különbségek csökkenjenek. Hol tartunk a különbségek kiegyensúlyozásában?
- Véleménye szerint mennyire működik hatékonyan a pedagógus-életpályamodell?
- Szükségét látja-e annak, hogy oktatási miniszter igazgassa az ágazatot?
- Megfigyelik, listázzák-e azokat a pedagógusokat, akik az oktatáspolitikát kritizálják?
- A tankerületi dolgozóknak van-e kötelező továbbképzési tervük, vonatkoznak-e rájuk képesítési előírások, vagy csak lojalitásra van szükség?
- A NAT átalakítása lassan zajlik, van-e ebben a munkában valamilyen szerepe a tankerületeknek? (A NAT átalakítására miért vártak ennyi ideig?)
- Lát-e arra esélyt, hogy az ajkai iskolák a pápai iskolákhoz hasonló feltétetek között működjenek? (finanszírozás, pályázati esélyek)
- Milyen módszerekkel ellenőrzi az iskolákban zajló nevelő-oktató munkát?
- Milyen feltételek mellett nyilatkozhatnak a pedagógusok a saját és intézményük munkájáról?
- Az elégedetlen pedagógusokat, szülőket, diákokat politikai akciókkal vádolják, pedig legtöbbször csak visszajeleznek az irányítónak. Önnek mi erről a véleménye?
- Hol lehetnek a 16. évet betöltött, de a nyolc osztály be nem fejezett fiatalok? (Talán közmunkán?)
- Milyen időközönként tartanak értekezletet az intézményvezetőknek?
- Mi a szerepe a ma iskolájában az igazgatónak? Mennyi a havi ellátmányuk? Gazdálkodási-, munkáltatói jogkörük, egyéb feladatuk tekintetében kérnénk tájékoztatást?
- Várhatóan visszakaphatják-e azok az önkormányzatok az iskoláikat, amelyek vállalnák a fenntartást és a működtetést a jelenlegi finanszírozás mellett?
- Van-e remény arra, hogy a gyerekek kötelező napi, heti óráját csökkentsék? (Sok példa van arra, hogy egy általános iskolás, illetve középiskolás diák napi 7-8 tanórát tölt az iskolában.)
- Az oktatás minősége nemcsak pénz kérdése, hanem programok, metodikák kérdése és nem utolsó sorban „jó hangulat” kérdése. Ön szerint milyen a hangulat az ajkai iskolákban?
- Az önkormányzatoknak véleményezési joga van több esetben, például igazgatói pályázatok, beiskolázási körzetek stb. tekintetében. Véleménye szerint nem kellene az egyetértési jogkör szintjére emelni az együttműködést?
- A szakmai vélemény az integrációt szorgalmazza, a gyakorlat inkább a szegregációt követi. Ön szerint jól van ez így?
- Hiányoznak a pedagógusok munkáját segítő szakemberek (pszichológus, logopédus, pedagógiai asszisztens). Várható-e a jelzett szakemberek pótlása?
- Hol tart a honvédelmi intézkedési terv elkészítése?
- Nemzeti Pedagógus Karba tömörítették a pedagógusokat, van-e valamilyen szerepe ennek a szervezetnek a pedagógus társadalomra?
Leave a Reply