Osztálykirándulást tervezett, harmadik lett

itthon otthon vagy vetelkedo

Tatán rendezték meg az „Itthon, otthon vagy!” elnevezésű országos földrajzverseny döntőjét, ahol Szántó Soma, a Fekete István – Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium kilencedikes diákja immár harmadszor végzett az élmezőnyben. Míg a korábbi években begyűjtötte az első két helyet, most a dobogó harmadik fokáig jutott.

Szántó Soma

– A többfordulós vetélkedőben csak az érhetett el sikert, aki minden szakaszban alkalmazni tudta az elvárt kompetenciákat, így a versenyzőknek nem volt egyszerű dolga, ám Somának nem jelentett nehézséget, hogy tesztben, esszében és szóban bizonyítson – tájékoztatta lapunkat Horváthné Mikuláskó Mónika, Soma felkészítő tanára a versenyt követően. A megmérettetésen a versenyzőknek először a korcsoportjuknak megfelelő éves földrajz tananyagból kellett számot adniuk tesztben, majd hosszabb esszében bizonyíthattak a második körben. A szervezők kikötötték, hogy az írásbeli feladatban a lakóhely vagy a környék turisztikailag, idegenforgalmilag vonzó nevezetességeinek vagy értékeinek feldolgozását várják saját tapasztalatok és fényképek alapján.

Soma az Ajka-Csopak kerékpáros tanösvény értékeket mutatta be fogalmazásában, ami elnyerte a zsűri tetszését, ugyanis maximális ponttal jutalmazták a Balaton-parti településig tartó kirándulás beszámolóját, így bejutott a két napos döntőbe. A finálé első napján a Fertő-Hanság Nemzeti Park és az Alpokalja természetföldrajzával, élővilágával foglalkozó írásos feladatok és képfelismerés, illetve némi kötelező földrajz tananyag várt a kilencedikes diákra.

Másnap az otthon elkészített tizenöt perces képes prezentáció szóbeli bemutatásáé volt a főszerep, amelyben egy három napos, komplex, a Fertő-Hanság Nemzeti Parkot és az Alpokalját is népszerűsítő osztálykirándulás tervezetét kellett ismertetnie Somának, költségtervezettel és programokkal együtt. Itt a szakmaiságon túl, a kommunikáció színességét és a kiállást is értékelték, de az is fontos szempont volt, hogy a korosztálya nyelvén mutassa be a tervezetet. Az ajkai fiú lenyűgözte az egyetemi és neves középiskolai oktatókból álló bizottságot, még a váratlan kérdések sem jelentettek problémát neki, így előadását közel maximális pontszámmal jutalmazták, ám szoros küzdelemben ketten mégis meg tudták előzni.

– Komplex gondolkodásmódot igényelt ez a földrajzverseny Somától. Büszkeséggel tölt el, hogy a tanítványom idén (is) vállalta a kihívást és ilyen szép eredményt ért el. Most már elmondhatja magáról, hogy egy országos verseny élmezőnyében mindent elért, amit lehetett. Persze eleinte ő csalódott volt, mert a maximalizmusához csak a győzelem lenne elfogadható eredmény, de én tudom, hogy ez jó alap lesz a továbbtanuláshoz, hiszen Soma biológus szeretne lenni – fogalmazott a pedagógus.

 

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply