POSTALÁDÁNKBÓL – Tanári találkozón Pisában

Iskolánk, az Ajkai Borsos Miklós Általános Iskola egy fontos mérföldkőhöz ért az Erasmus + projekt keretein belül. Novemberben három nyelvszakos pedagógus, Böhm Krisztina, Szalai Elvira és jómagam, Lecsek Desdemona, részt vettünk az olaszországi Pisában megrendezett tanári találkozón, ahol közel egy év munkájáról adtunk számot. A tanári találkozók elsődleges célja a partnerországok (Németország, Olaszország, Anglia, Magyarország) tanárai közötti személyes kapcsolattartás megőrzése, továbbá betekintést nyerni egymás pedagógiai munkájába, megvitatni, elemezni a pedagógiai módszereket, és a számunkra releváns módszereket alkalmazni munkánk során.

A pisai Filzi iskolában mind a négy partnerország képviselői felkészülten, a pályázatban foglalt feladatok elvégzését igazoló tanulói alkotásokkal, a jövő évre vonatkozó kidolgozott cselekvési tervekkel jelentek meg a megbeszélésen.

Első napirendi pontként az olasz koordinátor bemutatta az elkészült közös logót, amelyet nekünk, a magyar partnereknek kell a naptár fedőlapjára szerkeszteni. A logó egyik elemének az elkészítéséhez iskolánkban pályázatot írtunk ki. Sok pályamunka érkezett, nehéz volt a döntés, melyik kerüljön a közös logóra. A találkozón résztvevő kollégák elfogadták a közös logó tervét, így folytathatjuk a fedőlap tervezését, szerkesztését.

Ezt követően mi, a magyar intézmény képviselői számoltunk be a ránk bízott feladat elvégzéséről. Bemutattuk a közös naptár egyik lapjának tervezetét, amelyet a kollégák egyhangúan elfogadtak.

A projekt 2017. évi lezárásához egy közös DVD kisfilmet kell készíteni, amely a tanulók művészetekhez való kötődését tükrözi. Ennek a kisfilmnek a tartalmi részleteit beszéltük meg. Be kell építeni egy interjút a tanulók anyanyelvén, amelyet angolul kell feliratozni. A kisfilmnek tükröznie kell a projekt eseményeit, eredményeit. A határidő 2016 márciusa.

Az ebédszünetben vendéglátóink bemutatták iskolájukat. Az idő rövidsége, és a sok tennivaló miatt óralátogatásra sajnos nem volt lehetőség. Azonban a tanulók közvetlen környezete, a tantermek dekorációi, a gyerekek viselkedése mégis betekintést engedtek az ott folyó munkába és az ország kultúrájába. Előadásukból tükröződött, hogy az olasz gyerekek nap, mint nap találkoznak a művészettel, hiszen Pisa utcáit, tereit képzőművészeti alkotások díszítik.

Késő délután egy kis műsorral leptek meg bennünket az iskola pedagógusai és tanulói. A negyedik, ötödik osztályos tanulók komolyzenei koncertet adtak, míg a kisebb gyerekek táncos, vidám produkcióval köszöntöttek bennünket.

Annak érdekében, hogy a projekten dolgozó tagok jobban megismerjék egymást, a vendéglátók közös firenzei és pisai városnézést szerveztek, ebéddel, vacsorával egybekötve. A pisai városnézésen és vacsorán az olasz iskola minden tanára részt vett, így nemcsak azokkal a kollégákkal beszélgethettünk, akik a projekt szervezési feladatait látják el, hanem azokkal is, akik irányításával a látványos reprodukciók, színes dekorációk, tartalmas bemutatkozó kisfilmek készülnek.

Az olaszországi utazás a Tempus Közalapítvány, valamint az Ajkai Tankerület segítő koordinációjával valósult meg.

Lecsek Desdemona projektmenedzser

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply