POSTALÁDÁNKBÓL A Parlamentben jártak

A Civil Fórum Padragkútért Egyesület szeptember 28-án autóbuszos kirándulást szervezett. Úti célunk Székesfehérvárott a Bory vár, Pákozdon a Honvédfesztivál, és Budapesten az Országház meglátogatása volt.

A programunk már a szervezés kezdetén igen népszerű volt, sokan voltunk, akik még az országunk egyik legcsodálatosabb épületét, az Országházat belülről eddig nem láttuk. Sokak, köztük idősek és fiatalok vágya teljesült most. A 70 fős csoportunk két autóbusszal utazott a három helyszínre, az egész napos kirándulás szép időben és kellemes hangulatban telt.

Elsőként a Bory-várhoz érkeztünk, mely Székesfehérvár Öreghegy városrészében, a Mária-völgyben található. Bory Jenő építész, szobrász- és festőművész nagyrészt maga építette a várat, emléket állítva a hitvesi szeretetnek és művészi álmainak. Az Európa-szerte ismert épületegyüttes napjainkban az örök szerelem szimbólumaként és a „székesfehérvári Tádzs Mahal”-ként él a köztudatban.

Kirándulásunk Pákozdon folytatódott. A Honvédfesztiválon katonai bemutatókat és színes programokat tekintettük meg, amit a Pákozdi-Sukorói csata 171. évfordulója alkalmából, és emlékére rendeztek.

Délutáni programunkban az Országház látogatására került sor. A pompás épületbe szigorú ellenőrzés után léphettünk be, ahol szemet kápráztató értékeket nézhettünk meg. Megcsodálhattuk a gyönyörű épületbelsőt, szobrokat, festményeket, csodás freskókat és arannyal díszített oszlopokat, csillárokat. A Kupolateremben a Szent Korona és a magyar koronázási jelvények láthatóak. Felejthetetlen élménnyel hagytuk el az Ország „Házát”.

Hazafelé félúton, egy étteremben mindenkit vacsorával vendégelt meg az Egyesületünk.

Köszönetünket fejezzük ki Fenyvesi Zoltán országgyűlési képviselőnknek, aki megszervezte és számunkra biztosította a Parlamentbe történő látogatás lehetőségét. Programunk létrejöttét a NEA támogatta.