POSTALÁDÁNKBÓL Ausztriában jártak a tósokberéndi iskola diákjai

Iskolánk 46 tanulójával immáron harmadik alkalommal töltöttünk el néhány napot Ausztriában. A gyerekek nagy izgalommal várták a kirándulást, amelynek előkészítésében és lebonyolításában Ráczné Kaufmann Renáta, Szánóczki Szilvia, Tahin Ildikó és Bóday Mónika pedagógusok vettek részt.

Első állomásunk Melk volt, ahol megcsodáltuk az UNESCO világörökség részét képező wachaui kultúrtáj egyik látványos nevezetességét, a bencés apátságot, amely már 1000 éve Alsó –Ausztria szellemi és kulturális központja.

Utunkat Steyrbe folytattuk, ahol a szállásunk elfoglalása után gyalogos városnézés keretében ismerkedtünk Ausztria egyik gyöngyszemével. Lenyűgöző látvány volt a régi óváros egy kicsit osztrák, egy kicsit olasz hangulata. Gyönyörűen felújították, maivá formálták a régi épületeket. Némelyikben étterem, vagy múzeum látható, de lakóházakat is találtunk az ipari műemléképületek falain belül. Tanulóink nagy érdeklődéssel hallgatták az egyes látványosságokhoz fűződő tudnivalókat.

A panoráma lenyűgöző volt

A második napon Salzburgba utaztunk, ahol a város jelképét, a több mint 120 méter magas sziklaszirten tornyosuló középkori erődöt néztük meg. A fellegvárba siklóval érkeztünk, majd audioguide (hangos tárlatvezető eszköz) segítségével számos hasznos tudnivalóval lettünk gazdagabbak. A várból letekintve lenyűgöző panoráma tárult elénk.

Délután a Wolfgangsee partján elterülő Sankt Gilgenbe érkeztünk. Kabinos felvonóval 1522 méter magasságba emelkedtünk, ahol meglepetésünkre negyed óra alatt a télbe csöppentünk.  Nagy élmény volt a gyerekeknek a Zwölferhorn csúcsán vívott tavaszi hócsata. A szállásra visszaérve kiadós pizza-partyval zártuk ezt az élményekkel teli napot.

Hazatérve a katolikus iskola aulájában kiállítás keretében mutattuk be a kiránduláson látottakat

Utunk záró napján Linz felé vettük az irányt. Városnéző kisvasúttal megismertük a tartományi székhely látnivalóit, nevezetességeit. Lebilincselő látvány volt az új székesegyház hatalmas épülete, amelynek alapterülete valamivel nagyobb a bécsi Szent István dóménál. Ezt követően a linzi állatkertbe látogattunk, ahol kellemesen töltöttünk el néhány órát.

Tanítványaink nagyon jól érezték magukat az utazás során, és már most érdeklődéssel várják a jövő évi kirándulás új helyszínét. Az iskola aulájában fényképekkel, térképpel illusztrált kiállítás keretén belül osztottuk meg kollégáinkkal és az iskola diákjaival élményeinket.