POSTALÁDÁNKBÓL Örök élmények Németországból

Május elején az Európa-nap keretében háromnapos utazást tettünk Ajka testvérvárosába, Unnába. Tanáraink kíséretével a város által biztosított autóval indultunk neki a nagy útnak; először két órát utaztunk a bécsi reptérig. Nagyon izgultunk, mivel életünk első repülőútjára készültünk.

Azonban pazar kilátásban volt részünk, ami el is feledtette velünk az idő múlását. Düsseldorfba érkeztünk, majd onnan még vonattal utaztunk tovább a kis városkába, Unnába. Ellátásunkról egy kedves német család gondoskodott, akik már nagy szeretettel vártak, majd befogadtak minket pár napra az otthonunkba. Általuk készített ízletes német ételeket is kóstolhattunk nap mint nap. A család gyermekei, egy szintén 17 éves lány és egy 15 éves fiú szinte testvérekként bántak velünk. Az első nap délutánján piknikezni mentünk a lánnyal, Juleval és a barátnőivel együtt, közben pedig beszélgettünk és nagyokat nevettünk. A második napon a Peter-Weiss Gesamtschule épületében rendezett projektnapra indultunk.

Az iskola rendezvénytermében dokumentumfilmeket néztünk a munka világának témakörében, majd az általunk készített kisfilmet is levetítették. Ebéd után a program pódiumbeszélgetéssel folytatódott, melyen többek között a dortmundi egyetem egyik tudósa, illetve egy Európa Parlamenti képviselő is részt vett. Ezt követően megtekintettük a városházán az ajkai és a lengyelországi diákok munkáiból létrehozott kiállítást. Később a családdal megnéztük Unna nevezetességeit. Az est folyamán pedig egy igazi német születésnapi partin vehettünk részt, ahol még több barátot szereztünk.

A kirándulás harmadik napján elbúcsúztunk a családtól, majd tanáraink kíséretével Dortmundban meglátogattuk a DASA múzeumot. Utunk ezután a repülőtérre vezetett. Késő este élményekben gazdagon tértünk haza az útról, ez a három nap örök emlék marad számunkra.

Marczona Petra, Ajkai Bródy Imre Gimnázium és AMI
Sárkány Viktória, Fekete István – Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium