Tanulmányúton az EU “fővárosában”

Fotó: iskola

Háromnapos brüsszeli tanulmányúton járt az Ajkai Bródy Imre Gimnázium és AMI nyolc diákja Kersner Ákos tanár vezetésével.

Az intézmény az Európa Parlament Nagykövet Iskolája. Az országban 50 középiskola nyerte el ezt a címet. A tanulmányútra négy iskolát választottak ki a kapcsolattartók, Ajkán kívül hajdúböszörményi, barcsi és nagykanizsai fiatalok utazhattak.

Az iskola május 24-én, a választás előtt két nappal Európa-napot tart, hogy mozgósítsa a felnőtteket a szavazáson való részvételre. Ennek a programjával pályáztak és nyerték el a lehetőséget. A kiutazás költségeit a kapcsolattartók fedezték.

Kersner Ákos tanár, a program senior nagykövete kérdésünkre elmondta, hogy azért pályáztak a nagykövet iskola címre, mert ez a diákoknak számos programot, lehetőséget biztosít, és a megszerzett tudást a tanulmányaikban, illetve majd a felnőtt életükben is tudják hasznosítani. A program egyik résztvevő diákja sem nagykorú még, de már átfogó képük van a szavazás fontosságáról, annak menetéről. Tudják, az, hogy a szavazólapon hova tesszük az x-et nagyon fontos, ugyanis saját életünkre és hazánk sorsára is hatással van.

A 9. G osztályos Makkos Veronika és Ruppl Szabrina elmondta, hogy a brüsszeli tanulmányúton a város nevezetességeivel is megismerkedtek, valamint előadásokat hallgattak meg az Európai Unióról és a parlamentben folyó munkáról. Megtudták, hogy minden képviselőnek öt tagú stábja van, akik segítik őt a szerteágazó, nagy odafigyelést igénylő, felelősségteljes munkájában. Felhívták a figyelmüket arra, hogy a közösségi médiában is sokat tehetnek a fiatalok azért, hogy mozgósítsák a felnőtteket a szavazáson való részvételre, amelyen kifejezhetik akaratukat, hogy milyen Európában szeretnének élni. Egy-egy, a témában íródott cikk megosztása is sok embert érhet el, és nagy hatása lehet a részvételre. Minden nagykorú állampolgár négy évenként kifejezheti a véleményét, hogy milyen Európában szeretne élni.

A diákok számára az élményen túl az idegennyelv gyakorlására is jó lehetőséget biztosított az utazás. Angol és német nyelvet tanulnak, leginkább az angolt tudták használni. Útjuk során különféle, előre nem tervezhető helyzetekben kellett feltalálniuk magukat és megértetni egy más anyanyelvű emberrel, hogy mit szeretnének. Ez is sikerült nekik, ami önbizalmat adott és megerősítette őket abban, hogy nyelvtudással kinyílik előttük a világ.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply