A többségnek valószínűleg a parkgondozás, a szelektív hulladékgyűjtés, vagy éppen a síkosság mentesítés ugrik be elsőre az Avar Ajka Nonprofit Kft.-ről, ami alapvetően rendben is van, de ennél sokkal több zajlik a háttérben a cégnél. Úttörőnek számítanak vállalati szinten, Ajkán, az innovatív megoldások meghonosításában a kommunikációjukat tekintve, ugyanis nemcsak tájékoztatni vagy csekket küldeni akarnak, hanem szemléletet formálni és folyamatosan kapcsolatban maradni a város lakóival a hatékony együttműködés érdekében. A fejlesztésekről és az új platformokról Vági Károlyt, az Avar Ajka Nonprofit Kft. közterület fenntartási üzemvezetőjét kérdeztük egy skype-interjú keretében.
Karcsi világ életében a precizitás és az újszerű megoldások híve volt, amit a cégnél is igyekezett meghonosítani. Szerencsére ötleteit Péter Gábor, az Avar Ajka Nonprofit Kft. ügyvezetője is támogatta, így nagyjából egy éve elindulhattak a fejlesztések a vállalaton belül, illetve a városlakók irányába is.
Milyen platformokon érhet el jelenleg benneteket a lakosság, illetve ez mennyiben jelent változást a korábbiakhoz képest?
– Mostanra már több platformon is jelen vagyunk, így a városlakók a nekik leginkább megfelelő csatornán vehetik fel velünk a kapcsolatot. Az idősebbek többnyire személyesen szeretnek ügyet intézni, így erre is lehetőséget biztosítunk az ügyfélszolgálatunkon (Szent István u. 1/A), de telefonon, papíralapon, e-mailben, a honlapunkon és a Facebook-on is kereshetnek bennünket az érdeklődők. Igyekszünk rugalmassá és fogyasztóbaráttá tenni a kommunikációt, fontosnak tartjuk, hogy az üzenetek oda-vissza mihamarabb célba érjenek. Ez nagy előrelépés a múlthoz képest, amikor még egy-egy hibabejelentés is hosszadalmas procedúra volt.
Mit vártok az internetes jelenléttől?
– Természetesen azt, hogy az ügyfeleink elégedettebbek legyenek, hiszen az idő pénz, a gyors ügyintézés pedig már alapvető igény napjaink digitális társadalmában. Valljuk, hogy az új kommunikációs csatornák segítik a városlakók ismereteinek bővítését és a szemléletformálást is, hiszen bármikor feltehetik kérdéseiket, észrevételeiket, amelyekre igyekszünk rövid idő alatt, vagy akár egyből válaszolni és mi is megoszthatjuk követőinkkel a legfontosabb változásokat, újdonságokat, közérdekű információkat, mint például az aktuális heti fűnyírási rendet.
Eddigi tapasztalataink alapján értékelik az emberek a közvetlen kapcsolatot. Közvetlenebbé válnak, hiszen tudják, hogy fontos a véleményük, sőt mi több gyakran javaslatokat is kapunk, amivel még hatékonyabbá tehetjük szolgáltatásainkat. A „real time” jelenlét segíti a problémák gyors feltárását és elhárítását is.
Ha jól sejtem a kiszervezett feladatfeltárást érted ez alatt, tehát „a megosztod, megoldod” elvet..
– Így igaz. Minden szolgáltatónak nagy segítséget jelent, ha bejelentéseket kap a lakosságtól a problémákat, hibákat illetően, amelykehez fényképeket és pontos címet is csatolnak, felgyorsítva ezáltal a megoldás folyamatát, hiszen amiről nincs tudomásunk, azon nem is tudunk segíteni. Fontos a folyamatos visszacsatolás, ezért a jövőben még tovább szeretnénk fejleszteni ügyfeleinkkel a kapcsolattartás módjait, jelenleg is új megoldásokon dolgozunk, hiszen szerintünk a sikeres, hosszútávú együttműködés alapja az együttgondolkodás és a közös cselekvés.
Leave a Reply