Ajka Kampusz – Szücs Veronika egyetemi docens előadása a virtuális valóságról

Fotó: Gyarmati

Az Ajka Kampuszon előadást tartott Szücs Veronika egyetemi docens a “Virtuális valóság és alkalmazásai” témában április 17-én. Az előadás egyértelművé tette, hogy a virtuális valóság és az alkalmazásai az elkövetkező években egyre fontosabb szerepet fognak játszani az életünkben.

Szücs Veronika a veszprémi Pannon Egyetem Ajka Kampuszán tartott előadásán mutatta be az elmúlt évek VR-technológiájának múltját és jelenét. A barlangrajzoktól indultunk el a mai modern technológiáig. Az előadás során nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy nem csak játékokra, hanem többek között oktatási lehetőségekre, rehabilitációra, munkára is lehet használni a virtuális valóság által nyújtott lehetőségeket. Szücs Veronika képek által szemléltetve bemutatta azokat az alkalmazásokat, amelyekkel már ma is találkozhatunk. A résztvevők élénk érdeklődéssel hallgatták az előadást. Az emberi fantázia mindig is mozgatórugója volt az olyan tevékenységeknek, amelyeket általában nehéz megvalósítani, vagy veszélyesek lehetnek. A virtuális valóság technológiája lehetővé teszi az emberek számára, hogy teljesen más világba lépjenek be, ahol szinte bármit megtehetnek, amit csak szeretnének, például az ejtőernyős ugrás, versenyautó vezetése, vagy boltba járás nélkül felpróbálni ruhákat. Az egyórás előadás során Szücs Veronika továbbá bemutatta, hogy a VR-technológia hatékonyan alkalmazható az élet különböző területein, így az autószereléstől a lakberendezésen át a sebészorvos tanulók oktatásáig. Az előadó rámutatott arra is, hogy a virtuális valóság technológiája a szórakoztatóiparban is forradalmi változásokat hozott magával, ahol a játékok és a filmek mellett már az élményparkokban is egyre nagyobb teret kapnak a VR-alapú élmények. Az oktatásban pedig az orvostanhallgatók számára lehetőséget ad az anatómiai struktúrák és beavatkozási technikák virtuális gyakorlására, amely segíti a gyakorlati tudás megszerzését. Az előadó megosztott egy személyes tapasztalatot VR technológiával. Minden szülő rémálma, hogy a gyermeke sokat ül a számítógép előtt, miközben alig vagy egyáltalán nem is mozog. Ezért kitalálták a kislányával, hogy vesznek egy Xbox Kinect, érzékelőt ami képes arra, hogy az embernek a mozgását lekövesse és annak segítségével tudjon játszani. Így nem csak játszhat, hanem egyben mozog is, miközben táncol, ugrál, autót vezet vagy valamilyen mozgást végez. A virtuális valóság technológiájának alkalmazása nemcsak pozitív hatásokat fejt ki, hanem bizonyos kockázatokat is rejt magában. A túlzott VR-használat például szemészeti és egyensúlyi problémákat okozhat, és hosszú távon akár függőséget is eredményezhet. Az előadó arra biztatta a hallgatóságot, hogy a technológiát céltudatosan és mértékkel használják, és mindig tudatosan mérjék fel a technológiai lehetőségek és a kockázatok arányát. Szücs Veronika arra bátorította a hallgatókat, hogy legyenek nyitottak a virtuális valóság technológiája iránt, mert nem egy ördögtől való tudomány. A jövőben egyre fontosabb szerepet fognak játszani az életünkben és újabb lehetőségeket nyit majd meg a szórakozás, az oktatás, a tervezés, a terápia és számos más területen.

 

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply