Esélyegyenlőségi nap a katolikus iskolában

Fotó: Györkös

A tósokberéndi Szent István Király Római Katolikus Általános Iskola alsós osztálytermeiben rendhagyó foglalkozásokat tartottak október 12-én. A kisdiákok Esélyegyenlőségi nap keretében ismerhették meg a hallássérültek, a mozgáskorlátozottak és a látássérültek életét.

Schmidt Mónika, a Csend Világa Alapítvány képviseletében érkezett a gyerekekhez hallássérült jelnyelvi oktatóként. A tanulók számára szokatlan jelbeszéd használatát mutatta be, Horváth Brigitta veszprémi jeltolmács segítségével. A foglalkozás végére kiderült, hogy kis képzelőerővel mindenki tud jelelni.

A Mozgássérültek Aktív Egyesületétől Péntek Andrea, Tóth László és Hofstetter Zsolt vett részt a programon. Andreát ismerősként üdvözölték a gyerekek, hiszen az iskola közelében lakik és már nem először volt a diákok vendége. A gyerekek érdeklődéssel hallgatták, hogy hogyan élik mindennapjaikat, akik kerekes székhez vannak kötve; az alsósok bele is ülhettek és kipróbálhatták a navigálását.

Dr. Herbert Attilától a Braille-írás segédanyagát minden kisgyerek a kezébe vehette, megtapinthatta

A látássérült dr. Herbert Attila a kifinomult hallásával és tapintásával ellensúlyozza a látás hiányát, amivel született. A foglalkozáson bevezette a kicsiket a Braille-írás rejtelmeibe. Közben a gyerekek elhalmozták kérdéseikkel, hogy a hétköznapokban hogyan tud boldogulni, amikor csak a fehér bot az egyedüli támasza. A Magyarpolányban élő fiatalember jogászként, a Mozgássérültek Aktív Egyesületénél látja el jogi tanácsokkal, az arra igényt tartókat. Attila bizonyíték arra, hogy szorgalommal, kitartással minden kitűzött célt el lehet érni.

Az alsósok sorban állnak, hogy kipróbálhassák a kerekesszékben való navigálást

Májusi Zsolt igazgatóhelyettes, a program felelőse tájékoztatott, hogy az iskolában arra próbálják nevelni már kis korukban a gyerekeket, hogy mindenkit el kell fogadni olyannak, amilyennek született vagy, amit időközben a sors rámért. Az ilyen foglalkozásokkal meg szeretnék akadályozni az előítéletek kialakulását, hiszen az iskola szellemiségéhez hozzátartozik az is, hogy a gyerekek kellő empátiával közeledjenek a más állapotban élőkhöz.

Az apróságok kíváncsiskodva, érdeklődéssel vettek részt az órákon. Számos új ismerettel lettek tájékozottabbak azokról, akikre eddig rácsodálkoztak.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply