Segítő szakemberek tanácskozása

A gyermekvédelmi tevékenységről és a 2016-os munka értékeléséről szervezett szakmai tanácskozást az Ajkai Család- és Gyermekjóléti Szolgálat február 21-én a Nagy László Városi Szabadidőközpontban. 

A rendezvényen az ajkai szakemberek, valamint a szolgálathoz tartozó Öcs és Halimba községek képviselői jelentek meg.

Baranyai Zsuzsanna települési jelzőrendszeri felelős a 2016-os évet értékelve elmondta, hogy munkájuk során sok segítséget kapnak a gyermekorvosoktól, a védőnőktől, az óvodáktól és az iskoláktól. Tavaly 425 jelzést kaptak, Ajkáról 398, Halimbáról 23, Öcsről 4 érkezett. A leggyakoribb ok az igazolatlan hiányzás az iskolából, a bántalmazás, az elhanyagolás, a nem megfelelő környezet, a rossz szociális helyzet, az ingerszegény környezet, a szülők mentális vagy szenvedélybetegsége. Intézkedési tervet készítenek, rendszeresen tartják a kapcsolatot a családdal, hogy változást érjenek el.

A családokkal való törődés, információnyújtás mellett a gyerekekkel is rendszeresen foglalkoznak; tábort, szabadidős elfoglaltságot, kirándulást szerveznek számukra. Szeretnék megmutatni nekik a szabadidő hasznos eltöltésének a módját, és elérni, hogy igényeljék a kultúrát, vegyenek részt rendezvényeken. Életcélt adnak, példát mutatnak.

A Fekete – Vörösmarty iskola gyermekvédelmi tevékenységéről szólva  Fenyvesiné Molnár Zsuzsanna igazgatóhelyettes elmondta, hogy az intézmény három telephelyen működik. Az alsó tagozat az egykori Fekete iskola épületében van, az kertvárosi térség, a diákok többsége rendezett körülmények között él. A Fürst Sándor utcában van a felső tagozat és a gimnázium, a problémás tanulók nagy része az általános iskolai osztályokba jár, főleg a padragkúti nyolc osztályos iskolában sok a problémás diák. A településrészen működő Családok Átmeneti Otthonából sok nehéz sorsú diák kerül az intézménybe. Az igazgatóhelyettes problémaként említette a motiválatlanságot, az igazolatlan mulasztások számát, és azt, hogy épp azok a szülők nem tartják a kapcsolatot az iskolával, akiknek a gyermekével probléma van. A nehézséggel küzdő szülők feszültek, nem megfelelően kezelik a konfliktusokat, ezt a mintát veszik át a gyerekek is. Saját gyermeknevelési és életmódbeli hibáikat nem, vagy nehezen ismerik be, hárítanak, másokat hibáztatnak. Agresszív megnyilvánulásokkal is találkoztak a pedagógusok. Sok család nehéz körülmények között él. Előfordul, hogy a család az étkezési térítési díjból hátralékot halmoz fel. Ilyenkor megvizsgálják, hogy a család a jövedelme alapján jogosult-e kedvezményre. Sajátos nevelési igényű, magatartási, beilleszkedési és tanulási zavaros diákok minden telephelyen vannak. Őket szakemberek, fejlesztő pedagógusok segítik a felzárkózásban.

(ta)

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply