Színház az egész világ, botrány a VMK-ban (TV Ajka videójával)

Banánnal eret vágni? Félreérteni mindent, vagy a halottnak hitt főszereplőből kettőt látni? Ugyan már. Ez lehetetlen, csakúgy, mint tíz perc alatt operaénekessé válni. Vagy mégsem? A színházban minden megtörténhet és meg is történik. Olaszul vagy magyarul, de a közönség gurult a nevetéstől. A Fogi-Bulvárszínház előadásán jártunk.

gyj_botrany az operaban 0652
A híres tenor, akinek egy titkár lett az “utódja”

Mi kell a jó komédiához? Néhány már önmagában vicces figura (ez esetben Beleznay Endre, az operaház igazgatójának titkára és Csengeri Attila, azaz Tito Merelli világhírű tenorista), egy kis paródia, aktuális poénok (mint az a bizonyos X-es faktor) és bizony egy adag morbid humor szerepcserével fűszerezve.

gyj_botrany az operaban 0581
Max (Beleznay Endre) a mestertől (Csengeri Attila) néhány közös gyakorlat segítségével elsajátította, hogyan lehet belőle operaénekes

A Botrány az Operában című vígjátéknál mindez adott volt az ajkai közönség szórakoztatására, így a receptet már csak egyéni sziporkázással, meztelenkedéssel és egy meleg londinerrel (Straub Péter) kellett tovább fűszerezni a garantált sikerhez. A Fogi Színház társulata a modern kiszólásokat bravúrosan ötvözte az eredetileg 1934-ben játszódó történet szálaival, ahol az operába várták az Othello címszerepére Tito Merelli olasz tenoristát, de később érkezett meg, majd elaludt a saját fellépéséről, – persze a többiek azt hitték, hogy meghalt – ami humoros jelenetek egész sorát indította el így a darabban.

gyj_botrany az operaban 0596
Csíííz

A nézők füle az első perekben ugyan nehezen állt rá a némileg hablaty olasz-félig magyar párbeszédek mögötti kettős tartalom megértésére, de a helyzetkomikumok, áthallások és szóviccek mindenkit átsegítettek a kritikus pontokon. Így azoknak is egyértelművé váltak az utalások, akik eleinte csak nehezen hámozták ki a cselekmény kanyargását.

gyj_botrany az operaban 0575
Azok a szenvedélyes olaszok (Tito Merelli és felesége Maria azaz Csengeri Attila és Nyertes Zsuzsa)

A közönség az előadás előrehaladtával egyre inkább fellelkesült és beleélte magát az olaszos háttértörténetbe, a színészek minden mozdulata és pillantása nevetésre ingerelte a jelenlévőket. Szerencsére az opera, mint műfaj csak szemléltetésként volt jelen, amolyan miheztartás végett, hogy hitelessé tegye a dialógusokat, de nem uralta a darabot.

gyj_botrany az operaban 0682
Vastapsban fürdőzve

A szálak bonyolódtak, így a halottnak hitt tenoristából egyszerre kettő is termett a színpadon. A hazugságok és a félreértések pedig nemhogy kikuszálódtak volna, hanem egyre inkább az illúzió bűvkörébe vonták az ajkaiakat, akik persze nem bánták, hogy szinte a könnyeik is potyogtak az este végére. A produkcióért hosszú perceken át zúgó vastapssal jutalmazták a szereplőket.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply