A bródysok Salzburgban

Április közepén iskolánk, az Ajkai Bródy Imre Gimnázium és AMI német nyelvi munkaközössége tanulmányi kirándulást szervezett Ausztriába. Csényiné Berkovics Ildikó és Orbán Helga tanárnők kíséretével 3 felejthetetlen napot tölthettünk Salzburgban és környékén.

Utunk a Dunát követve elsőként Kremsbe vezetett, ahol az óvárosban tett séta után Melkbe mentünk tovább. A festői fekvésű, az osztrák kultúra bölcsőjének tartott wachaui völgyszoroson át jutottunk el a barokk stílusú bencés apátságáról nevezetes városkába. Megcsodálhattuk a XII. század óta működő melki kolostort és a rendház értékes kéziratokat őrző könyvtárát is. Még aznap elértük Salzburgot, így megcsodálhattuk Hohensalzburg várát, ami Európa legnagyobb, teljes épségében megmaradt középkori építménye.

Másnap a salzkammerguti tóvidék felfedezésére indultunk. Utunk az Alpok peremén, csodás tavak között először Hallstattba vezetett. Nagy élmény volt, hogy megnézhettük a város fölötti hegyen található, a világ legrégebben művelt 2800 éves sóbányáját. A városból induló modern, meredek siklón jutottunk a bányához, majd egy interaktív tárlat során megismertük a bánya történetét, a kitermelés munkafolyamatait, a sótelepek keletkezését. Vicces volt, hogy a gyönyörű sókristályterem után egy eredeti, meredek facsúszdán száguldhattunk a tárnák között lefelé. Ezt követően ismét buszra ültünk és a híres császári üdülőhely, Bad Ischl következett. A Kaiservillában -, melyet Ferenc József és Erzsébet kapott nászajándékul Zsófia főhercegnőtől, – ma is szinte tapintható a Monarchia hangulata. Egy gyönyörű park közepén, az Ischl folyó partján álló múzeumban a korhűen megőrzött fogadószobák és lakóhelyiségek kitűnő bepillantást nyújtottak Ferenc József mindennapjaiba. Ezután a Mondsee partján fekvő St. Gilgenben tettünk egy rövid sétát. Este finom, 3 fogásos vacsora várt minket a kényelmes, tiszta szálláson.

Utazásunk során megismerkedhettünk a hévízi Bibó István Gimnázium és Szakközépiskola egyik osztályával is, hiszen egy buszon utaztunk és mindenhova együtt mentünk.

Utolsó nap délelőttje Salzburg nevezetességeinek felfedezésével telt. Természetesen kihagyhatatlan látnivaló Mozart szülőháza, de a hangulatos barokk óváros utcáin sétálgatva is maradandó élményekkel gazdagodtunk. Jó volt tapasztalnunk azt is, hogy a nyelvtudásunknak köszönhetően önállóan is kalandozhattunk egy idegen, ismeretlen régióban.