Európa nálunk központosult

Öt ország diákjai és tanárai töltöttek el egy hetet a Bródy Imre Gimnáziumban az Erasmus + program kiírásának eleget téve a közelmúltban. Az iskolák az informatikai eszközök által támogatott nyelvtanulás témakörét dolgozzák fel közösen egy két éves projekt keretében online és a partnerintézményekbe látogatva. A mostani célállomás Magyarország, azon belül Ajka volt.

gyj_brody-erasmus-7627
Kultúrák és nemzetek találkozása az informatika és az angol által

Az asztali számítógép, a tablet és az okostelefon napjainkra a fiatalok alapvető használati eszközévé vált. Az internet megszokott és nélkülözhetetlen a Z generáció számára, ők már beleszülettek a digitális világba. Ha pedig különösebb nehézség nélkül használják az informatika nyújtotta lehetőségeket a mindennapi életük legkülönbözőbb szegmenseiben, például információszerzésre és szórakozásra, akkor miért ne lehetne az applikációkat és szoftvereket idegen nyelvtanulásra is fordítani? – merült fel a kérdés a Bródy Imre Gimnázium tanáraiban. Innen jött a több országgal közös projekt ötlete, ahol az informatika révén nemcsak kapcsolattartásra, hanem a téma feldolgozására is van mód.

Az ajkai gimnázium mint koordinátor vesz részt a programban, olaszokkal, hollandokkal, lengyelekkel, spanyolokkal és törökökkel együttműködve, hogy fejlessze a (bródys) pedagógusok és a diákok digitális kompetenciáját.

– Az idegen nyelvtudás és az informatikai ismeretek elsajátítása, valamint együttes használata manapság kulcskompetenciának számít, hiszen a nemzetközi kommunikáció egyre inkább a világhálón zajlik angolul, de ez a digitális kompetencia a munkaerőpiacon is nélkülözhetetlen, ezért a program fő célkitűzése, hogy fejlessze – tudtuk meg Nagy Zoltánnétól, a Bródy Imre Gimnázium már nyugdíjazott igazgatóhelyettesétől, a program első évének főkoordinátorától, aki természetesen nyelvtanár.

gyj_brody-erasmus-7643
A digitális kompetencia megléte már nélkülözhetetlen a munka világában

Az angoltanárnő kiemelte, hogy a modern technika integrálható a tanulási folyamatokba, így a tanulási lehetőségek minősége növekszik, hiszen a diákok számára természetes a digitális eszközök használata. Véleménye szerint a megszerzett tudást a kollégái és a tanulók is könnyedén tovább tudják adni egymásnak online. A partneriskolákkal folytatott közös munka pedig a témák feldolgozásán túl tapasztalatcseréről és a többi kultúra elfogadásáról, toleranciáról, valamint a diákok versenyképességének növeléséről is szól, amit a munkaerőpiacon tudnak majd kamatoztatni.

– A projekt során a partnerek egy-egy csapattal (négy diák és két tanár) látogatnak el egymás iskoláiba, – most éppen hozzánk – hogy megismerkedjenek a program ajánlott témaköreinek egyikével. A két év alatt feldolgozzuk például a vélemény-megosztási lehetőségeket a neten, a blogírást, a kapcsolatépítési módokat az oktatás szolgálatában, a google apps for education program használatát, az osztálytermi online tanulást és az önálló nyelvgyakorlást támogató applikációkat is csakúgy, mint a prezentációs technikákat, vagy a Youtube videók felhasználását az oktatásban – számolt be lapunknak Mecsekiné Bors Beáta nyelvtanár, a gimnázium igazgatóhelyettese, aki egyben a program második évének főkoordinátora is.

gyj_brody-erasmus-7631
Teszt a kirándulásokon megszerzett tudásról

Azt is kiemelte, hogy a mostani ajkai programon a város és a környék megismerése után a Redmenta tesztkészítő programmal, a Kahoot szoftverrel és az Animoto nevű animációs, videó szerkesztővel ismerkedtek meg a vendégek, amelyekkel a budapesti, sümegi, devecseri, balatonfüredi, veszprémi kirándulások anyagát dolgozták fel. Foglalkoztak még kiadványszerkesztéssel, Lego robotokkal és országismerettel is. Az egyhetes intenzív nyelvi és digitális program csapattréninggel fejeződött be az egyik környékbeli szabadidőparkban.

Az ajkai csapat decemberben Spanyolországba látogat, ott folytatódik a projekt. 2017 áprilisában pedig Lengyelországban zárul a kétéves együttműködés.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply