POSTALÁDÁNKBÓL – Londonban és Párizsban jártak a diákok

Október végén a Bánki Donát Szakképző Iskola és a Fekete István-Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium diákjai, valamint a minket kísérő tanárok és szülők egy hetes London-Párizs utazáson vettünk részt.

Az első éjszakát a buszon töltöttük, majd tettünk egy kitérőt Belgiumba, Brugge-be a Flandria gyöngyszemének is nevezett középkori hangulatú kisvárosba. Este megérkeztünk Franciaországba, ahol egy tranzithotelben töltöttük az éjszakát.

Másnap komppal indultunk Angliába, ahol először a Walmer Castle-t néztük meg, és a hozzátartozó tipikus angliai parkot. Később Londonba utaztunk, ahol láttuk a Tower of Londont, a Tower Bridge-t, a Bank of England múzeumot, a Monumentet, a Szent Pál Székesegyházat és a nap végén a Millennium Bridge-et és a Globe színház épületét. Ezután a szállásadó családokhoz indultunk.

A harmadik nap a Natural History múzeumba, majd a Madame Tussaud’s Panoptikumba mentünk. A nap végén az Oxford Street üzleteiben vásárolgathattunk.

Utolsó napunkat Londonban a London Eye-on kezdtük, utána a Westminster-negyedben gyalogos városnézés várt ránk. A séta folyamán a brit parlament épületét és a Big-Bent, a Westminster Abbey-t, a St. James Parkot, a Buckingham Palace-t és a Trafalgar Square-t néztük meg. A nap végén a Covent Gardent látogattuk meg, majd a kikötőbe vettük az irányt, és a Csalagúton keresztül átkeltünk Franciaországba.

Az akkor még békés Párizsban először a Diadalívet néztük meg, majd pár fotó erejéig megálltunk az Eiffel-Toronynál. Aztán elindultunk a 210 méteres Montparnasse-toronyhoz, amelynek 56. emeletéről tekintettünk le Párizsra. Ezután a Fragonard parfümmúzeum, majd a Sacre Coeur felé vettük az irányt. Készítettünk néhány képet a csodálatos helyről, és a templomban is körbenéztünk, aztán a hosszú gyaloglástól fáradtan, a turistáktól zsúfolt lépcsőre leülve hallgatunk egy kis utcazenét. A rövid pihenő után még megnéztük a híres Moulin Rouge-t is. Másnap az Invalidusok templomát, Napóleon sírját látogattuk meg. A kirándulás utolsó helyszíne a Notre-Dame székesegyház volt. Bár fáradtan, de sok élménnyel értünk haza.