Unnában jártak a Borsos tanárai

Az Ajkán lebonyolított novemberi nemzetközi tanári találkozót követően ismét Erasmus+ programon vettünk részt március elején.

Az Ajkai Borsos iskola igazgatója, Ódor Erzsébet, és három nyelvszakos tanár: Böhm Krisztina, Szalai Elvira és jómagam, Lecsek Desdemona Németországba, Unnába utaztunk. Ez a találkozó a három éves projekt utolsó tanári találkozója volt. A program iskolalátogatással kezdődött, bepillanthattunk a tanórákra, a tanulók pedig saját készítésű ajándékokkal leptek meg bennünket. A projektértekezletet a német kollégák vezették, először egy kis műsorral kedveskedtek a megjelent nemzetközi delegációnak: a német kisdiákok irodalmi műveket adtak elő megzenésítve. Az előadás után kezdődött az értekezlet. A német koordinátor ismét megköszönte, hogy programokban gazdag, tartalmas tanári találkozót szerveztünk tavaly novemberben Ajkán. Ezt követően az országok képviselői beszámoltak a tapasztalataikról, a megismert új tanítási módszerekről, amelyekre a nemzetközi pályázatnak köszönhetően tettek szert. Elmondták, hogy milyen mértékben befolyásolták ezek az új ismeretek az adott iskola pedagógiai programját, bele tudták-e építeni azokat az iskola mindennapi életébe, történt-e szemléletváltás a projekt hatásaként. A konklúzió minden ország képviselői részéről a következő volt: a részt vevő iskolák profitáltak a nemzetközi pályázat három éve alatt. Az oktatásban átléphetjük az országhatárokat, nem fontos milyen nyelven folynak a tanórák, a cél közös: a jövő nemzedék ismereteit bővíteni legjobb tudásunk szerint. Ehhez nyújtottak nagy segítséget a tanári találkozók, ahol szakmai napok keretein belül eszmét cserélhettünk. A legjelentősebb hozadéka ennek a projektnek, hogy néhány tanuló a cserediák programnak köszönhetően saját maga is betekintést nyerhetett a külföldi iskolákban folyó oktatási folyamatba.

A beszámolókat követően bemutattuk a tanulók által készített kisfilmeket, összesítettük a kérdőívek eredményeit, pontosítottuk a júniusi tanulói mobilitás időpontját, ezzel kapcsolatban megbeszéltünk néhány szervezési feladatot: lefektettük, hogy mely szempontok alapján válasszuk ki azt a néhány tanulót, akik a tanév végén Unnába utaznak, és részt vesznek a tanórákon. Majd két helyi újság szerkesztőjének adtunk – országonként – interjút. A projektértekezlet utolsó napirendi pontja egy újabb pályázat lehetőségéről szólt. A német és olasz koordinátorok felvetették, hogy szívesen dolgoznának egy újabb projektben a már meglévő partneriskolákkal, esetleg még egy új partnerrel kiegészülve. Nagyvonalakban felvázolták az új projekt célkitűzéseit, a részt vevő országok feladatait, valamint a tanári illetve tanulói mobilitások időpontjait. A javaslat elfogadása, mely szerint intézményünk részt kíván venni a következő Erasmus+ pályázatban, nemcsak az iskolánkban dolgozó pedagógusok döntése alapján fog történni. A fenntartónak és a támogatáskezelőnek is nyilatkoznia kell. A jelenlegi projektben dolgozó kollégák azonban ismét feladat előtt állnak: a lefektetett szempontok alapján ki kell választani azt a négy tanulót, akik júniusban Unnába utaznak, és meg kell kezdeni az utazás és az unnai programok szervezését.

Lecsek Desdemona projektkoordinátor

Csoportkép a találkozó résztvevőiről

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply