Az ókort tanulmányozták a Szépművészeti Múzeum pályázatán

Élményeket és tudást szereztek a Fekete István – Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium diákjai a Szépművészeti Múzeum által a tavalyi tanévben meghirdetett Altantisz Hotel és Élményközpont elnevezésű országos versenyen.

Az intézmény már nem először vett részt a versenyben. A korábbi években Riba Lászlóné tanárnő, a most zárult évadban pedig már Molnár Katalin tanárnő koordinálta és irányította az iskola csapatát. A verseny négy részből állt. Először egy online tesztet kellett a tanulóknak kitölteniük, melyhez a Szépművészeti Múzeum által megadott szakirodalmat kellett feldolgozniuk, áttanulmányozniuk ahhoz, hogy sikerrel vegyék az első forduló akadályait. Ezt követte két levelezős kör, amelyek feladatai az ókori emberek életmódjához, a művészetekhez, a mitológiához, valamint a kor ismert személyiségeihez kapcsolódtak.

A vörösmartys diákok (Bakos Olivér, Darvas Fanni, Keller Bálint, Süle Róbert, Németh Máté, Szántó Dávid, Szakáll Zoé és Gyömörei Fanni) lelkesen és motiváltan töltötték ki a tesztet és a feladatlapokat. A tanárnő elmondta, hogy a múzeum munkatársai mindenben segítették a munkájukat. Utolsó feladatként egy képzeletbeli épület, az Atlantisz Hotel és Élményközpont makettjét kellett volna elkészíteni, de a járványveszély miatt elrendelt online oktatási forma miatt nem volt rá lehetőségük. A pályázat kiírói ugyan meghosszabbították a határidőt szeptember végéig, de a bizonytalan helyzet miatt nem vállalkoztak a folytatásra. A csapat a versenyen való részvételért oklevélben és jutalomban részesült.

A résztvevő diákok egy régebbi alkotással

A részvétellel mindannyian nyertek, fogalmazta meg Molnár Katalin tanárnő. A nyolc, akkor még 7.G osztályos diák a szervezők által megadott témakörben önálló kutatómunkát, anyaggyűjtést is végzett, valamint a feldolgozás, a rendszerezés szervezett együttműködést, motivációt kívánt. Így a tanulók megtanultak egymásra figyelni, együtt gondolkodni, tervezni. Ez utóbbiak egy alakuló osztályközösség tagjainál nagyon fontos, hiszen segíti a beilleszkedést, egymás jobb megismerését, elfogadását.

Ők ugyanis az általános iskola hatodik osztálya után a hetediket már a hatosztályos gimnáziumban, új társak és tanárok között kezdték. A tanulók tudása, ismeretanyaga is gyarapodott, mivel a versenyfeladatok a tantárgyi koncentrációra épültek.

A Fekete-Vörösmartyban a tanítási-tanulási folyamat rendkívül fontos eleme a tehetséggondozás, melyre a gyermek 1. osztályba íratásától kezdve sor kerül. A cél, hogy motivált, széles látókörű, érdeklődő és nem utolsósorban biztos tudással bíró tanulók hagyják el a nyolcadik, illetve tizenkettedik évfolyam után az iskola falait.

A tanárnőtől megtudtuk, hogy az idén a bizonytalan helyzet miatt nem jelentkeztek, de a jövő tanévben ismét részt vesznek a versenyen.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply