Érintkezés nélküli kézbesítési módot alkalmaz április 6-tól a személyes átvételt igénylő postai küldeményeknél a korona-vírus járvány ideje alatt a Magyar Posta. Az új intézkedéssel elkerülhető a közvetlen fizikai kapcsolat a lakosság és a cég dolgozói között és ezzel tovább csökkenthető a fertőzésveszély kockázata. A változás több küldeménytípust is érint.
- A rendelet alapján a veszélyhelyzet alatt az ajánlott leveleket a kézbesítő a levélszekrénybe kézbesítheti úgy, hogy ennek tényét rögzíti a készülékén.
- A tértivevényes levél, a hivatalos irat és a csomag esetében az átvételt nem kell a címzettnek aláírással igazolnia, ehelyett a személyazonosságot igazoló igazolvány adatait egyezteti a kézbesítővel lehetőség szerint mintegy 1,5 méteres távolságból. A kézbesítő ezeket az adatokat rögzíti az elektronikus készülékén, és átvettnek minősíti a küldeményt.
Hasonló módon járnak el a postákon is, vagyis postai küldeményátvétel esetén a postai munkatárs jegyzi be az átvevő igazolására alkalmas okmány típusát és számát, ekkor sem szükséges az ügyfelek részéről az aláírás. Könnyítést jelent az is, hogy a csomagot – a címzett kifejezett kérésére – alkalmi átvevőnek, akár a szomszédnak is átadhatja a kézbesítő, természetesen ebben az esetben is rögzíteni kell az átvevő adatait.
A kormányrendelet kitér a hatósági házi karanténnal érintett címeken történő kézbesítésre. Az érintett címeken a tértivevényes ajánlott küldeményeket, hivatalos iratokat, csomagküldeményeket és a kifizetési utalványokat a postás nem kézbesíti személyesen. A küldemények kézbesítését a karantén lejártát követően kísérli meg a posta, sikertelen kézbesítés esetén az értesítőn megjelölt őrzési ideig tartja (általában 10 munkanapig), és annak lejártát követően a kézbesíthetetlenség szabályait alkalmazza, azaz visszaküldi a feladónak. A karantén ideje alatt az ajánlott és a közönséges levélküldeményeket levélszekrénybe kézbesítik.
A Magyar Posta a veszélyhelyzet kihirdetése óta számos intézkedést hozott, melyek célja minden esetben az volt, hogy csökkentsék a fertőzésveszély kockázatát a postai munkatársak és az ügyfelek egészségének védelme érdekében. A közvetlen ügyfélkapcsolattal rendelkező munkatársak számára védőfelszerelést biztosított a társaság, a postákon rendszeres fertőtlenítő takarítás van, a postai nyitva tartás a forgalomhoz igazodóan módosult, a nyugdíjasok számára az utalvány átvételhez egyszerűsített meghatalmazást biztosít, illetve ingyenes ismételt kézbesítést.
Mivel a járványhelyzet miatt a postai nyitva tartások változhatnak, ezért érdemes tájékozódni online mielőtt valaki elindul.
A posta arra kéri a lakosságot, hogy óvják ők is a cég alkalmazottainak egészségét, ezért:
-ha ajtót nyitnak a postásnak, viseljenek maszkot, kesztyűt, tartsanak másfél méteres távolságot.
-személyi igazolvánnyal igazolja magát a címzett
– online rendelt csomagoknál fizessen online és kérjék csomagautomatába az árut.
– aki csekket szeretne feladni, használja az iCsekk applikációt
Leave a Reply