Farkastörvényeink – élet a dzsungelben

Iskolai bérletben és nyilvános előadás keretében is bemutatta a Pannon Várszínház az irodalmi Nobel-díjas Rudyard Kipling: A dzsungel könyve című munkáját március 20-án a művelődési központ színháztermében. A színpadi adaptáció zenéjét Dés László szerezte, a dalszövegeket Geszti Péter, a darab szövegét Békés Pál írta. A musicalt Vándorfi László rendezte, az eredeti színpadi változat kialakításában közreműködött: Hegedűs D. Géza és Radnóti Zsuzsa.

A történet közismert. Az első felvonás nyitányában kiderül, hogy Sir Kán a tigris (Zayzon Csaba) megöli Maugli apját, a gyermeket pedig befogadják a farkasok a dzsungel törvényei alapján (Maugli szerepében Kékesi Gábort, gyermek Maugliként pedig: Németh Kornélt láthattuk.) Akela a farkasok vezére (Keresztesi László) talál Mauglinak két pártfogót Balu a medve (Kiss T. István) és Bagira a fekete párduc (Pap Lívia) személyében. Balu igyekszik mindent megtanítani Mauglinak, hogy egyszer a dzsungel ura lehessen, miközben izgalmas kalandokat él át. Megismerkedik a majmokkal, Csillel, a keselyűvel (Molnár Ervin), Kával, a kígyóval (Kovács Ágnes Magdolna), beleesik Kobra kincseket rejtő vermébe. A „piros virággal”, vagyis a tűzzel elűzi, majd legyőzi Sir Kánt, de a farkasokat már nem tudja maga mellé állítani és az emberek, a vadászok sem fogadják el – ám a szerelmet végül szerencsére megtalálja.

A dzsungelt, mint emberi társadalmunk tükörképét értelmezi az alkotás, ahol a vadak kemények, de őszinték. Maugli megvívja a küzdelmeit, ám az emberek, a vadászok számító, sokszor aljas erőivel szemben csaknem alulmarad. A produkció leginkább az ifjúságnak szól, de minden korosztály számára nyújt élményeket.

A társulatvezető Szelle Dávid több karaktert is alakított, amelyekben jól megállta a helyét szenvedélyes színészi játékával, illetve ki lehet emelni Pap Lívia és Kovács Ágnes Magdolna hitelességét is, mint párduc és kígyó.

A délutáni előadáson a tinédzserek egy része – talán nem meglepő módon – kellő komolytalansággal fogadta a darabot és a színészek játéka helyett inkább a pozitív karaktereket értékelte.

This slideshow requires JavaScript.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply