Felhívás a 2022. évi népszámlálás lebonyolításában közreműködő számlálóbiztosi feladatok ellátására

Tájékoztatom a Tisztelt Lakosságot, hogy a népszámlálás 2022. október 1. és november 28. között kerül végrehajtásra.

A népszámlálás terepen történő adatgyűjtési tevékenységét a számlálóbiztosok látják el. A számlálóbiztosi hálózat létszámának meghatározása során a 2021. évi Helységnévtárban közölt népességadatok, valamint a várható internetes önkitöltés figyelembevételével került sor. Az Ajkai Közös Önkormányzati Hivatal irányszámot kapott arra vonatkozóan, hogy hány számlálóbiztos szükséges a helyi népszámlálás adatfelvételének lebonyolításához.

A KSH iránymutatása alapján a számlálóbiztosi hálózat létrehozása, és folyamatos biztosítása értelmében a településeken lehetőség van a számlálóbiztosi munkalehetőség meghirdetésére.

A számlálóbiztosok főbb feladatai a következők:

  • otthoni felkészülés keretében a szükséges alapismeretek, segédanyagok elsajátítása és elektronikus vizsga elvégzése;
  • az adatfelvétel kezdete előtt az összeíráshoz szükséges a KSH által biztosított elektronikai eszköz (tablet) és tartozékai, a számlálóbiztosi igazolvány, az összeíráshoz kapcsolódó nyomtatványok és segédanyagok átvétele;
  • a körzet bejárása, a körzethez tartozó címek felkeresése, szükség esetén címpontosítás, új címek felvétele, kapcsolatfelvétel az adatszolgáltatóval, tájékoztatás, a kérdőívek KSH által előírt módon való kitöltése;
  • folyamatos, ütemes előrehaladás, a címjegyzék vezetése, meghiúsulások dokumentálása a menedzser alkalmazásban;
  • folyamatos kapcsolattartás a felülvizsgálóval, rendszeres beszámoló a terepen tapasztaltakról;
  • megtagadások, rendkívüli esetek azonnali jelentése a felülvizsgálónak;
  • az adatfelvétel befejezését követően az összeírásra használt elektronikai eszköz (tablet) és tartozékai, számlálóbiztosi igazolvány, címjegyzék, egyéb nyomtatvány, illetve papíralapú jegyzet leadása.

A jelentkezők előzetes kiválasztásához a KSH előre meghatározott kiválasztási és megfelelési szempontrendszert fogalmaz meg.

A jelentkezők kiválasztásánál az alábbi ajánlásokat javasolt figyelembe venni:

  • legalább középfokú végzettséggel rendelkezik;
  • kizárólagosság: vállalja, hogy az adatfelvétel ideje alatt a KSH-n kívül más szervezet vagy személy részére az érintett címek és személyek esetében adatgyűjtést, valamint kereskedelmi ügynöki tevékenységet nem végez, illetve a sajtónak csak a KSH előzetes engedélyével nyilatkozhat;
  • magabiztos számítógépes ismeret: rendelkezik legalább alapvető vagy felhasználó szintű számítógépes ismerettel, illetve jártas érintőképernyős készülékek használatában;
  • fizikai erőnlét, terhelhetőség: vállalja a számlálóbiztosi munkával járó napi folyamatos munkavégzést és a jelentős fizikai, szellemi igénybevételt.

A jelentkezésénél előnyt jelent a felsőfokú végzettség, továbbá, ha korábban részt vett népszámlálásban, mikrocenzusban, vagy más KSH-s lakossági adatfelvételben számlálóbiztosként, és a munkáját jó minőségben végezte el.

A számlálóbiztosi munkára jelentkezőknek az alábbi két pontban leírtakkal rendelkezniük kell:

  • saját eszközzel és interneteléréssel a felkészüléshez: rendelkezik olyan informatikai eszközzel, amelyen meg tudja tekinteni az e-learning-tananyagot és vizsgázni tud (PC, laptop, tablet, stb.);
  • elektronikus és telefonos elérhetőséggel: a folyamatos és hatékony kapcsolattartás érdekben rendelkezik mobiltelefonnal és e-mail-címmel (ehhez külön költségkeret áll rendelkezésre).

Számlálóbiztosi munkára jelentkezni lehet a: szoke.melinda@hivatal.ajka.hu e-mail címen, vagy a 88/521-109-es telefonszámon.

Népszámlálással kapcsolatos információ Szőke Melinda irodavezetőtől kérhető munkaidőben a +36 88 521-109 vagy +36 30 563-0260 telefonszámokon.

Dr. Jáger László

                                                                                              címzetes főjegyző

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply