Hybrid versenyautóval a világ körül – Ajkán járt a bajnok

Az autósport kedvelői augusztus 7-én Ajkán, az Agóra téren találkozhattak egy igazi innovációs technológiai újdonsággal, egy Swift Hybrid RX versenyautóval, ami a világ első hybrid rallycross sorozatának bajnok autója. Az ajkai Schindler Attila, a Fiatalok a Jövő Autósportjáért Egyesület elnöke mutatta be a több mint két éves fejlesztőmunka eredményét.

Attila részletesen és alaposan magyarázta a hófehér versenyautó működését, minden kérdésünkre szívesen válaszolt, miközben gyönyörködhettünk a csinos járműben. Igaz, azért is volt ennyire szép, mert éppen nem volt versenyen, a küzdelmek után nem így szokott kinézni – mondta mosolyogva a szakember, aki eredeti szakmája szerint géplakatos.  A hölgyek megnyugtatására azt is elárulta, hogy nem kizárólag fehérben láthatjuk a „remekművet”, létezik kék, zöld, piros, sőt, még narancssárga színben is – igaz, ez nem a szebbik nem kedvéért van így (sajnos), hanem azért, hogy a fotósok meg tudják különböztetni messziről.

A Suzukikat elöl 1,6-os szívómotor hajtja, de a hátsó tengelyt már egy saját fejlesztésű hibrid hajtás segíti, a saját fejlesztésű akkumulátor pedig az anyósülés helyén található. Az akkumulátor élettartama négy év, amit ezután megsemmisítenek. Attila szerint az elektromos autózásnak nincs még itt az ideje, mert az akkumulátorok energiasűrűsége nem elegendő. A hybridet azért is támogatják, mert benzinmotor hajtja, viszont a rásegítéssel, az elektromos hátsó hajtással alacsony a fogyasztása: egy versenyhétvégét megtesznek négy liter benzinnel, ami 100 kilométer versenytávot jelent.

Schindler Attila csapatát erősítik többek között a nyíregyházi Bánki Donát Szakközépiskola és Kollégium tanulói és a kecskeméti Neumann János Egyetem hallgatói: Kecskeméten készült a jármű elektromos része, az egyetemistákkal fejlesztették és építették az autót. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség felkérésére ez egy rallycross sorozattá nőtte ki magát, már a hetedik hybriden dolgoznak. Terveik szerint jövőre indulnak a Közép-európai Zóna Kupán, ehhez nyolc autóra lesz szükségük.

Az ország keleti régióiban rendezik a versenyeket. A Magyar Rallycross Bajnokság hybrid kategóriáját ők alapozták meg. Kérdésünkre Attila elmondta, hogy a tavalyi szezon szenzációsan sikerült, olyan neves pilóták indultak, mint Turi Tamás, vagy Luigi. Hibamentesen lefutották a bajnokságot, műszaki hiba miatt egyetlen autó sem állt meg. Ez azt mutatja, hogy az autó technikailag kiforrott. A bajnokságot Luigi nyerte – mégpedig az Ajkára látogató autóval.

A nap folyamán sok járókelő, régi ismerősök és barátok, illetve jellemzően kisgyermekes családok állták körbe kíváncsian a járművet. A bátrabbak bele is ülhettek a járgányba,  a kedvükért Attila még a motorháztetőt is felnyitotta – sőt könnyedén le is emelte -, hogy tüzetesebben szemügyre vehessék a különböző alkatrészeket. Egy-egy alkalommal persze be is indította a négykerekűt, rövid távon közlekedett vele, de a rendezvény nem a sebességről, hanem az innovációról szólt.

Aki lemaradt az ajkai bemutatóról, lehetősége van akár bérbe is venni a bajnokot.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply