Működik az állatvédelem-pedagógia

„Néhány hete találtunk rá a magányos kismacskára a játszótéren. Tudtuk, hogy egy faluban nem szokatlan látvány, de pár nap elteltével, mikor még mindig ott bóklászott a hidegben, már biztosak voltunk benne, hogy segítségre szorul. Egy csatornában húzta meg magát, és kezdett lesoványodni, ezért minden nap vásároltunk neki táplálékot, itattuk és foglalkoztunk vele. De aggódni kezdtünk, amikor a sok eső esett, és láttuk, hogy becsorog hozzá a víz. A fiúk menedéket építettek neki egy tönkrement rámpából. Ez egy ideig jó megoldásnak tűnt, de aztán beláttuk, hogy igazi otthonra van szüksége, a tanárainkhoz fordultunk segítségért.” – így fogalmazták meg hatodik osztályosok a cicamentést, amivel azt is bebizonyították, hogy milyen hatékonyan működik az állatvédelem-pedagógia.

A Laschober Mária Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola az elmúlt tanévben nyerte el az Állatbarát Általános Iskola címet, és azóta is mindent megtesznek a pedagógusok a valódi szemléletformálás érdekében.
Az idei tanévben állatbarát szakkör alakult, ahol egész éven át állatvédelmi projektekben vesznek részt a diákok. A program állandó résztvevője Éden a terápiás kutya, aki legutóbb macskákat népszerűsítő érzékenyítő foglalkozáson hangolta rá a gyerekeket a bársonytalpúakra. A „Láss bennem mást!” című interaktív előadáson Enzo, a fekete cica bizonyította a macskákban rejlő különleges lehetőségeket: akadályokon kelt át, pacsit adott a gyerekeknek, és dorombolással fogadta a simogatást. A diákokat megérintette a bársonytalpú ügyessége, volt aki hamarosan elkezdte saját kedvencét trükkökre tanítani, a közös munkáról készült videóval ki is vívta a többiek elismerését.
A program célja az volt, hogy a tanulók ne lecserélhető udvari tartozékként, hanem igazi társként tekintsenek a macskájukra. Fedezzék fel a bennük rejlő lehetőségeket, tanuljanak a viselkedésükről és innovatív együttműködéssel oldják meg a felmerülő problémákat. Hozzanak velük kapcsolatban felelősségteljes döntéseket. A szakkör résztvevői elhivatottságukat bizonyították azzal, ahogy felkarolták a kóbor kiscicát. Példamutató tevékenységükhöz hamar csatlakoztak a kisebbek is, ötödikesek, negyedikesek.
A tanárok is az első pillanattól kezdve támogatták az állatmentést. Amikor eljött az idő egyetértettek a diákokkal abban, hogy a kisállatnak állandóságra, biztonságra van szüksége. Értesítették a Licit az ajkai cicák javára csapatát, akik pedig azonnal megkezdték az gazdikeresést közösségi oldalukon. Hamar érkezett a segítség, a csoport egyik támogatója szinte azonnal jelentkezett ideiglenes befogadónak: gondoskodik róla, hogy a kis bársonytalpú biztonságban várakozzon az igazira. A diákok a borongós időjárás ellenére is kitartóan megvárták délután a támogatót, hogy elköszönhessenek kis védencüktől. „Ez volt a kiscica karácsonyi ajándéka.” – fogalmazta meg egyikük, miközben a távolodó autónak integettek.

RV

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply