Új funkciók, új vezetővel

Tavaly decembertől új hivatalvezető látja el az Ajkai Járási Hivatal koordinálását. Horváthné Farkas Andrea Pápáról érkezett településünkre, akit munkájáról és a hivatal új funkcióiról kérdeztünk.

Sokak számára nem teljesen egyértelmű, hogy pontosan milyen feladatokat látnak el a Járási Hivatalok, összefoglalná a legfontosabbakat?

– Az Ajkai Járási Hivatal látja el a járáshoz tartozó tizenegy település lakosságának, megközelítőleg huszonkilencezer ember ügyeinek intézését. Illetékességi területéhez tartozik: Ajka, Csehbánya, Farkasgyepű, Halimba, Kislőd, Magyarpolány, Nyirád, Öcs, Szőc, Úrkút és Városlőd. A járási hivatal a megyei Kormányhivatal önálló feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egysége, ahol alapvetően elsőfokú államigazgatási hatósági feladatellátás folyik. Hetvenhét kolléga és öt osztály (Hatósági és Gyámügyi Osztály, Népegészségügyi Osztály, Földhivatali Osztály, Foglalkoztatási Osztály, Kormányablak Osztály) biztosítja az ügyfélbarát ügyintézést.

Horváthné Farkas Andrea

Milyen ügyekben kereshetik Önt az említett települések lakosai?

– A járási hivatal működésével, az ügyfélfogadással, az ügyintézés színvonalával kapcsolatos észrevételekkel, panaszokkal minden esetben személyesen foglalkozom.

Úgy tudom, hogy fontosnak tartja a korrekt, gyors ügyintézésen felül a biztonságot is. Miben mutatkozik meg ez?

– Hivatalvezetőként kiemelt feladatként látom el a Helyi Védelmi Bizottság elnöki munkáit. A közreműködő szervekkel közös célunk a járás biztonságának növelése, mely alapvetően szintén az együttműködésre épül.

Bemutatná a Járási Hivatalnál megjelenő új funkciókat?

– 2017. január 1-jével a különböző hatósági feladatkörök átcsoportosításával újabb feladatok például oktatási, igazságügyi feladatok kerültek a járási hivatalhoz. Kiemelném, hogy a Hivatal most már eljárhat egyszerűbb megítélésű, a fogyasztók széles körét érintő ügyekben is. Ilyenek például az ár, egységár feltüntetésével kapcsolatos ügyek, a fogyasztói panaszkezelés, a minőségi kifogások intézése, a szavatossággal, jótállással összefüggő ügyek. Eljárást folytathat le a hivatal, ha a vásárlók könyvét nem helyezték ki, azt nem hitelesítették, a nyitvatartási időt nem jelentették be a jegyzőnél, illetve a nyitvatartási időt nem tüntették fel, továbbá ellenőrizheti a dohánytermékek értékesítésére vonatkozó jogszabályi előírások betartását. Lényeges, hogy a közüzemi szolgáltatással (víz, gáz, elektromos áram, távhő) kapcsolatos panaszok, kérelmek intézése a megyeszékhely szerinti járási hivatal hatáskörébe tartozik, de a fogyasztók a panaszaikat, kérelmeiket bármelyik járási hivatal Kormányablakánál benyújthatják és amennyiben a járási hivatal az adott panasz, kérelem tekintetében nem rendelkezik hatáskörrel, vagy illetékességgel, akkor a hatáskörrel, illetékességgel rendelkező járási hivatalhoz az ügyet átteszi. Így a gyors ügyintézés, a fogyasztó további közreműködése nélkül megoldható.

Horváthné Farkas Andrea 1970-ben született Pápán. Általános- és középiskolai tanulmányaimat is ott végezte. 1991-ben szerezte meg igazgatásszervezői diplomáját az Államigazgatási Főiskolán. Születése óta Nagygyimóton él a családjával, két gyermek édesanyja. Az Ajkai Járási Hivatal vezetése előtt a Pápai Polgármesteri Hivatalban és a Pápai Járási Hivatalban dolgozott.

 

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply