POSTALÁDÁNKBÓL „Tedd meg, ami tőled telik, s kérjed azt, amire gyönge vagy” – Kríziskezelés járvány idején

Egy világméretű járvány kezdődésével lassan ráébredtünk, hogy történései közvetlen környezetükben zajlanak. Sokan kezdtünk szorongani a körülöttünk leselkedő, ám kézzelfoghatatlan veszély miatt.

A szorongás legtöbbször biztonságvesztéssel társul: nem tudjuk, mi vár ránk, nem biztos, hogy mi és szeretteink egészségesen átvészeljük-e a járványt. A tőlünk független történések a kiszolgáltatottság érzését erősíthetik bennünk.

Egészségünk védelmében és a fertőzés megakadályozása érdekében hozott intézkedések következtében lecsökkentek találkozásaink, érintkezéseink más formákat öltöttek. A személyes kapcsolódás, testi kontaktus hiánya és a megbetegedéstől való félelem negatívan befolyásolhatják testi és lelki egészségünket, közérzetünket, jóllétünket. Veszteségérzéssel tölthet el bennünket az is, hogy elmaradnak a korábban feltöltődést jelentő programok.

Ebben a nehéz időszakban, a sok bizonytalanság közepette nem mindig tudjuk, mi zajlik bennünk. Sokszor hiányozhat, hogy valaki figyelmesen meghallgassa kételyeinket, problémáinkat, s talán csupán megnyugtasson bennünket amiatt, hogy érzéseink teljesen helyénvalóak. Néha csupán egyetlen beszélgetés segíthet oldani feszült lelkiállapotunkat. Hasznos lehet az is, ha problémánkat más szemszögből vizsgáljuk meg, mert úgy könnyebben rálátunk a megoldást segítő lépésekre.

Az Ajkai Család-és Gyermekjóléti Központ készenléti szolgálatának telefonszáma krízishelyzetekben jelenleg is minden napszakban hívható.

Ha úgy érzi, nehezen éli meg a jelenlegi járványhelyzet által generált bezártság és elidegenedés érzését, keresse bátran munkatársainkat a 06-20/226-2322 telefonszámon. Segítsünk egymáson, hiszen ennyit megtehetünk!

Kupi Andrea Éva

intézményvezető

Ajkai Család-és Gyermekjóléti Központ

 

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply