A motorost nem védi a karosszéria…

Motoros szerelem, najó kaszkadőr show (Fotó: Györkös)

A motoros társadalom összetartó, ha bárki útközben lerobban, akkor biztos, hogy az arra haladók megállnak, segítenek neki. A motorozás a szabadság élményét nyújtja, örömöt, kikapcsolódást. Számos térségben egyesületbe is tömörültek, mert rájöttek, közösségben vidámabb és biztonságosabb gurulni az országúton.

Nagy érdeklődésre tartott számot az Ajkai Motorosok Egyesülete által szervezett ll. Motoros Nap, amelynek az Ajkai Rendőrkapitányság volt a fővédnöke. A rendezvényt több száz fős érdeklődés mellett a sportcentrum parkolójában bonyolították le.

A nap folyamán volt motoros túra, ügyességi verseny és vezetéstechnikai tréning, a Fehérvári Akrobatikus Motoros Egyesület pedig egy kaszkadőr bemutatóval adott ízelítőt arról, hogy hozzáértő kezekben mire képesek a járgányok.

Pad Ferenc, az Ajkai Motorosok Egyesületének elnöke kérdésünkre elmondta, hogy a délelőtti túrán Beleden 98 vasat számolt meg, de később még csatlakoztak hozzájuk. A gépek között volt az 50-estől az 1200 köbcentisig minden, túramotortól a speed motorig. Hangsúlyozta, hogy ha együtt közlekednek, figyelnek egymásra és alkalmazkodnak a csapat tempójához, így előtérbe kerül az önfegyelem.

Egy R6-os Yamaha csak szép lehet..

A motorost az autóssal ellentétben nem veszi körül karosszéria, így a biztonság jobban múlik az emberen, mint a technikán, talán pont ezért (is) olyan összetartó a motoros közösség, amelynek tagjai útközben is mindig köszöntik, segítik egymást. Ha két motoros találkozik, még ha korábban nem is ismerték a másikat, akkor is van miről beszélgetniük, a közös szenvedély összehozza őket.

Az ajkai Horváth László és a Győr-Moson-Sopron megyei Tripam Antal régi motoros barátságából alakult ki a Beled és Környéke Motoros Klubbal a kapcsolat is. A két csoport csaknem azonos időben alakult. A csapat jelenleg 143 taggal működik. Közös túrákon is részt vesznek, a szép tájakat keresik fel. Bejárták már többek között a Dunántúlt, a Balatont, de jártak Visegrádon és a Krisna-völgyben is.

Molnár Évát, az ajkai egyesület gazdasági vezetőjét nem marasztalja otthon a családja amikor motorozni indul, ugyanis náluk mindenki generációk óta két keréken gyűjti a kilométereket. Éva már gyermekként édesapja, majd bátyja mögött ült. Jogosítványát 2000-ben szerezte. Yamaha motort hajt, amely igazi csajos darab. Nemrég Erdélyben járt egyhetes túrán, csaknem 2000 kilométert vezetett nem éppen könnyű körülmények között, ugyanis végig esett az eső. A Hungaroring csillagtúra versenyén is részt vett, mint mondta, jó érzés volt azon a pályán menni, ahol a Forma-1 versenyeket is rendezik.

Egy pacsi mindenkinek jár!

Ferenczi Péter baleseti helyszínelő elmondta, hogy a motoros balesetek 59 százaléka a sebességtúllépés miatt következik be. Az irányváltoztatási szabályok megsértésének is ők a szenvedő alanyai, függetlenül attól, hogy hibásak, vagy sem. A motorosoknál tehát kiemelten fontos  a látni és látszani elv, ezért a ruházatban a gyártók gyakran helyeznek el fényvisszaverő csíkokat, élénk színeket, hogy messzebbről is felhívják az autósok figyelmét a kétkerekű járgányokkal közlekedők biztonságára.

Az ittas vezetés a motorosokra nem jellemző. A helyszínelő felhívta a figyelmet arra, hogy még a városon belüli, vagy rövidebb útra is kötelező viselni a sisakot és ajánlott a többi védőruhát (csizma, kesztyű, kabát és nadrág) is, a baj ugyanis rövid távon is megtörténhet.

A motoros társadalom összetartását mi sem jelzi jobban, hogy egy közúti balesetben megsérült társuk gyógykezelésére gyűjtöttek a rendezvény ideje alatt.

This slideshow requires JavaScript.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply