A drámajáték alapja az érthető, tiszta beszéd. Nélküle nincs jó kommunikáció legalábbis egyértelmű kommunikáció.
Mindig fontos volt számomra a szép magyar nyelv változatos kifejezéseit, szófordulatait megismertetni a csoportomban járó gyerekekkel.
Nagy segítségemre van ebben a drámajáték. Mivel ez minden résztvevőtől aktív közreműködést igényel a visszahúzódó, gátlásos gyerekek is részesei a történeteknek könnyebben bevonhatók a foglalkozásokba. A játékokhoz kapcsolódó versikék, ritmusos mondókák, mozgásos gyakorlatok, kitalált történetek, nyelvtörők mind mind segítenek, hogy szinte észrevétlenül gazdagítsák szókincsüket, új kifejezéseket sajátítsanak el melyeket alkalmaznak a mindennapi kommunikációjuk során.
A sikeres együttműködéshez sok kreativitás szükséges az óvodapedagógus részéről hiszen a gyermekek eltérő beszédkészséggel érkeznek és mindegyiküket más módszerrel lehet ösztönözni, motiválni.
Ehhez hozzájárul, hogy egyre több kisgyerek szorul logopédus segítségére. Gyakori a megkésett beszédű gyermek. Ezért szakemberrel konzultálva egyre több szövegértésen alapuló játékot alkalmazok a nagycsoportosoknál ( mesék, kitalált történetek, szabályjátékok).
Néhány éve a Csodabogár Akkreditált Kiváló Európai Tehetségpont „Varázs- Szó” műhely munkáját vezetem. Azok a gyerekek járnak erre a foglalkozásra akikben óvónőjük affinitást lát ezen a területen.
Örömmel tapasztalom, hogy a gyerekek kognitív és kommunikációs képességein túl a humorérzékük is fejlődőben van.
Jó érzéssel tölt el, ahogyan mosolygó arccal megérkeznek a gyerekek és már az ajtóban sorolják melyik játékokat szeretnék játszani.
Varga Csilla
óvodapedagógus
Leave a Reply