Drámajáték az óvodában

Kép: vargacsilla

A drámajáték alapja az érthető, tiszta beszéd. Nélküle nincs jó kommunikáció legalábbis egyértelmű kommunikáció.

Mindig fontos volt számomra a szép magyar nyelv változatos kifejezéseit, szófordulatait megismertetni a csoportomban járó gyerekekkel.

Nagy segítségemre van ebben a drámajáték. Mivel ez minden résztvevőtől aktív közreműködést igényel a visszahúzódó, gátlásos gyerekek is részesei a történeteknek könnyebben bevonhatók a foglalkozásokba. A játékokhoz kapcsolódó versikék, ritmusos mondókák, mozgásos gyakorlatok, kitalált történetek, nyelvtörők mind mind segítenek, hogy szinte észrevétlenül gazdagítsák szókincsüket, új kifejezéseket sajátítsanak el melyeket alkalmaznak a mindennapi kommunikációjuk során.

A sikeres együttműködéshez sok kreativitás szükséges az óvodapedagógus részéről hiszen a gyermekek eltérő beszédkészséggel érkeznek és mindegyiküket más módszerrel lehet ösztönözni, motiválni.

Ehhez hozzájárul, hogy egyre több kisgyerek szorul logopédus segítségére. Gyakori a megkésett beszédű gyermek. Ezért szakemberrel konzultálva egyre több szövegértésen alapuló játékot alkalmazok a nagycsoportosoknál ( mesék, kitalált történetek, szabályjátékok).

Néhány éve a Csodabogár Akkreditált Kiváló Európai Tehetségpont „Varázs- Szó” műhely munkáját vezetem. Azok a gyerekek járnak erre a foglalkozásra akikben óvónőjük affinitást lát ezen a területen.

Örömmel tapasztalom, hogy a gyerekek kognitív és kommunikációs képességein túl a humorérzékük is fejlődőben van.

Jó érzéssel tölt el, ahogyan mosolygó arccal megérkeznek a gyerekek és már az ajtóban sorolják melyik játékokat szeretnék játszani.

 

Varga Csilla

óvodapedagógus

 

 

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply