Készen állnak a télre

teli-gepszemle

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Ajkai Mérnöksége téli gépszemlét tartott a közelmúltban, hogy ellenőrizze minden feltétel adott-e a város és a környező utak ellátására, ha rosszabbra fordul az időjárás. Lapunknak Zugor István, a Magyar Közút Veszprém Megyei üzemeltetési és fenntartási osztályvezetője számolt be a felkészülésről.

teli-gepszemle
hómarók

Minden évben legkésőbb november 10-ig az összes üzemmérnökségen gépszemlét tartanak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai a társszervezetekkel (tűzoltóság, katasztrófavédelem és rendőrség) közösen, hogy a téli üzemeltetésre az utazóközönség szempontjából a legmegfelelőbb útviszonyokat tudják biztosítani. A Magyar Közút működési feltételeit az Országos Közutak Kezelési Szabályzata (OKKSZ) tartalmazza, ez alapján működik az Ajkai Mérnökség is – tudtuk meg a Magyar Közút Veszprém Megyei üzemeltetési és fenntartási osztályvezetőjétől.

Zugor István szerint az Ajkai Mérnökség készen áll télre, a gépek ellenőrzése rendben zajlott. Két nagy teljesítményű hómaró, öt szórásra és ekézésre alkalmas kombinált gép, valamint három plusz egy rakodógép vethető be a telephelyről. Külső vállalkozótól három további kombinált gépet bérelnek majd, amelyeket a nedvesített szórásnál alkalmaz a cég.

teli-gepszemle
kombinált gépek

– A megfelelő mennyiségű szóróanyag is rendelkezésre áll már. Indulókészletként 1350 tonna tiszta só került a tárolóba, illetve 5500 liter kalcium-klorid oldat, amire a nedvesített szórásnál van szükség. A személyi állomány szintén biztosított. A gépek a nap huszonnégy órájában bevethetők, a munkások pedig tizenkét órás váltásban látják majd el a feladatokat, ha az időjárás téliesre fordul – számolt be az osztályvezető, akitől azt is megtudtuk, hogy az Ajkai Mérnökség hatvankét kilométeres szakaszon lát el fokozott őrjáratot, amibe főként a 8-as út, a bakonygyepesi út, illetve az Ajkát és Devecsert összekötő út tartozik. Ezeken a területeken teljes felületi szórással végzik a sikosságmentesítést, és további kétszáznyolcvan kilométeren ügyelnek a veszélyes szakaszok szórására, ami lényegében a veszprémi Csatári csomóponttól egészen a Vas megyei határig, Jánosházáig terjed.

teli-gepszemle
új szerzemény: az ütközéscsillapító

Mivel a 8-as főúton 2×2 sávos burkolatot alakítottak ki, ezért az Ajkai Mérnökség által kezelt felület nagysága jelentősen megnőtt, így egy bérelt gép csak ezen a részen fog tevékenykedni a fennakadások elkerülése végett, tájékoztatott Zugor István.

A gépszemle során a Magyar Közút munkatársai felhívták kollégáink figyelmét egy citromsárga színű ütközéscsillapítóra is. Az új szerzeményt ugyan nem a téli időszakban használják, de jó tudni, hogy már ilyen is van a városban. A szerkezetet az egyéb munkákat végző (kaszálás, fűnyírás) gépek után kapcsolják, a célja pedig az, hogy egy esetleges balesetnél ne a munkavégző eszköz hátulja sérüljön, hanem ez a kívülről fém, belülről harmonikaként funkcionáló „doboz”.

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply