Átnevezik az utcát, ahol laksz? Netán költözöl? Ezekre figyelj!

Illusztráció - Ajka
Az utcanév megváltoztatása a lakosok és az oda bejegyzett vállalkozások tulajdonosai számára rengeteg ügyintézéssel jár.
A városházáról a névváltozást bejelentik az okmányirodába, ahol átvezetik az adatokat, majd akár ki is mennek az érintett területre, hogy átvegyék a régi lakcímkártyákat és kiadják az újat. A lakcímkártya cseréje ingyenes.
Az új lakcímkártya birtokában kezdődhet az ügyintézés a különféle szolgáltatóknál. A víz és villanyszolgáltatónál mindenkinek sorba kell állnia, ahol gázzal fűtenek, ott még egy ügyfélszolgálatot útba kell ejteni. Ugyancsak át kell íratni a címet a telefon, az internet és a televíziós szolgáltatóknál, a gyermekeseknek a családtámogatást, a nyugdíjasoknál a nyugdíjat folyósító szervnél. Akinek biztosítása van, oda is be kell jelenteni az adatváltozást, illetve a bankban, valamint a diákoknál az iskolában, nekik új diákigazolványt is kell csináltatniuk. A felnőtteknek a munkahelyen sem árt jelezni a megváltozott címet.
Tucatnyi hely, ahol ügyintézésre, módosításra van szükség. És még csak a magánszemélyeknél tartunk. Akinek a megváltozott nevű  utcában működik a vállalkozása, mehet a cégbíróságra, adóhatósághoz, valamint intézheti a közműveket, a távközlést. Tájékoztathat minden üzleti partnert a cím megváltozásáról, nehogy a következő áruszállításkor a gépkocsivezető szívbajt kapjon, amikor a gps kiírja, az adott cím nem található.
Rengeteg ügyintézéssel töltött idő, több nap szabadság, sorban állás, esetleg a családi kasszába be nem tervezett költségek, dióhéjben ennyi, egy új cím..

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply